ZF 24

Platforma de e-commerce MerchantPro: În primele 6 luni valoarea vânzărilor online a crescut cu 8,5%. Segmentul home&deco este cel mai dinamic

Platforma de e-commerce MerchantPro: În primele 6 luni...

Autor: Ioana Niţă

28.07.2023, 13:31 269

În prima jumătate a acestui an, valoarea vânzărilor înregistrate de magazinele online care folosesc platforma de e-commerce MerchantPro a crescut cu 8,5% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, în timp ce numărul de comenzi plasate de clienţi a avut un avans mai redus, de 6%. Potrivit datelor MerchantPro, segmentul home&deco a fost cel mai dinamic în primele şase luni din 2023, numărul de comenzi plasate fiind cu peste 30% mai mare, iar valoarea medie a unei comenzi situându-se la 100 de euro. Totodată, pentru prima dată în ultimii 3 ani, segmentul fashion a înregistrat o scădere uşoară, de 5% ca număr de tranzacţii.

„Digitalizarea obiceiurilor de consum este tot mai evidentă şi pe segmente care erau asociate comerţului tradiţional. Home&Deco este cel mai bun exemplu. În ultimii ani, tranzacţiile online din această categorie au crescut constant. Din 2-3 clickuri, consumatorii pot explora diferite branduri, opţiuni de amenajare, pot compara preţuri, citi recenzii, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic prin magazine. Practic, ecommerce-ul a făcut ca achiziţia de produse pentru casă şi decoraţiuni să fie un proces uşor, accesibil, practic şi rapid. Şi în acest context, diferenţa notabilă o face experienţa consumatorului pe site - soluţiile optimizate în funcţie de nevoile consumatorului, de la viteza de încărcare, mod de prezentare la produselor, până la opţiuni de plată şi retur”, a declarat Arthur Rădulescu, CEO al MerchantPro.

La nivel general, evoluţia indicatorilor de eCommerce la nivelul magazinelor active pe platforma MerchantPro rămâne temperată. Valoarea medie a comenzii a avut o dinamică discretă, cu doar 1 euro, de la 50 euro în primele 6 luni ale anului trecut, la 51 euro pentru semestrul 1 din 2023.

Trendul ascendent de la începutul anului 2022, întrerupt brusc în primăvara trecută de conflictul din Ucraina, a fost reluat în vară şi s-a menţinut până la începutul lui 2023. În luna ianuarie 2023 s-au înregistrat cu aproape 15% mai multe comenzi decât în ianuarie 2022. Ulterior, pe fondul presiunii generate de inflaţie şi posibila recesiune preconizată global, creşterea a încetinit, înregistrând chiar o stagnare în aprilie 2023 versus aprilie 2022.

Cele mai multe comenzi, atât numeric, cât şi din punct de vedere al valorii tranzacţiilor au fost înregistrate în luna mai 2023.

La nivel de platformă, volumul total al vânzărilor online al celor aproape 2.000 de magazine care folosesc MerchantPro, inclusiv cele activate în a doua jumătate a anului trecut, a crescut cu 22%.

Analiză pe segmente de piaţă

În perioada ianuarie-iunie 2023, numărul comenzilor de articole sportive s-a menţinut stabil (+6%), în timp ce pe segmentul IT&C s-au plasat cu 32% mai multe comparativ cu primele 6 luni ale lui anului trecut.

Pe domeniul fashion s-a remarcat o uşoară scădere a numărului de comenzi (-5%), valoarea medie a comenzii crescând uşor de la 32 euro la 34 euro.

„Comercianţii din online trebuie să se adapteze la un comportament de achiziţie mai precaut şi o competiţie ridicată. Bătălia pe atenţia şi bugetul clienţilor este intensă şi, cred eu, o cursă de anduranţă. Antreprenorii care îşi construiesc businessurile pentru un maraton au de câştigat. Cei mai abili se orientează către îmbunătăţirea experienţei vizitatorilor site-ului- a devenit mai importantă ca oricând. Efectul unui site bine optimizat, cu viteză mare de încărcare este imediat în rata de conversie şi vânzări, indiferent de domeniu, iar pe termen lung este evident în retenţie şi loializare. Investiţiile importante merg în automatizări, inclusiv pentru integrarea şi adopţia soluţiilor de inteligenţă artificială, precum şi creşterea performanţei magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront”, a punctat Arthur Rădulescu.

Ca urmare a acestui comportament orientat către optimizare şi performanţă, MerchantPro a atras în ultimele 12 luni în platformă mai multe magazine online noi sau mature, care anterior utilizau alte soluţii de eCommerce. Astfel, odată cu activarea lor, volumul total al vânzărilor online realizate de magazinele din platformă, inclusiv cele activate în a doua jumătate a anului trecut, a crescut cu 22%.

„Consolidarea pieţei are un efect pozitiv la nivel de activitate a platformei, pentru că am atras magazine online noi, cu volume importante de vânzări”, a explicat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO