Business Construct

Ce strategie au Düfa şi Guzu după revenirea pe piaţa vopselelor şi ce şanse au să reintre în top

Ce strategie au Düfa şi Guzu după revenirea pe piaţa vopselelor şi ce şanse au să reintre în top
23.08.2010, 23:48 226

Grupul Meffert revine după cinci ani pe piaţa locală şi ia încalcul pe termen mediu construirea unei fabrici de la zero sau oachiziţie a unui jucător local. Avantajul germanilor este căbrandul Düfa este în continuare cunoscut pe piaţa locală, chiardacă fondul de investiţii Advent International a început încă din2006 să promoveze brandul Deutek, sub care funcţionează astăzifosta Düfa România.
Mai exact, Advent a avut drept de folosinţă a brandului Düfa pânăîn luna iulie 2010 şi din această cauză a început încă din 2006 săpromoveze denumirea Deutek.
"Proiectul de întoarcere pe piaţa locală este deja în derulare.Avem partenerii selectaţi şi în luna august facem primele livrări.Brandul Düfa are deja notorietate pe piaţa din România. Cu el mulţiparteneri şi-au început şi au dezvoltat businessul, implicitarhitecţi, constructori, mici meseriaşi şi nu în ultimul rândutilizatorul final", a declarat Liviu Stan, managing partner alDüfa Tec, noua firmă sub care va activa grupul Meffert, care vadeţine licenţa pentru brandurile Düfa şi Profi Tec.
Liviu Stan va conduce ope­raţiunile de pe piaţa locală alături deIrinel Gheorghe, care va deţine tot funcţia de managing partner.Cei doi asociaţi români au înfiinţat joint-venture-ul cu grupulgerman Meffert sub denumirea de Düfa Tec. Liviu Stan a fostimplicat încă din anul 1997 în aducerea brandului Düfa pe piaţalocală, când alături de omul de afaceri Marius Ivan au începutbusinessul Düfa România. Liviu Stan deţinea atunci 10% din acţiuni,în timp ce Marius Ivan avea 40%.
În iunie 2005 însă, produ­cătorul de vopsele Düfa România a fostpreluat de către fondul de investiţii Advent, într-o tranzacţieestimată la circa 18 milioane de euro, iar ulterior fondul aschimbat managementul companiei, după ce Marius Ivan şi Liviu Stans-au retras.

Guzu vine cu un brand nou
Dacă Meffert are un avantaj pe piaţă pentru că revine cu un branddeja cunoscut, omul de afaceri Daniel Guzu a reintrat pe piaţa devopsele cu brandul Duraziv, cu care activa deja pe segmentul deadezivi, pentru că nu mai avea drept de folo­sinţă asuprade­numirii Fabryo. Guzu va investi într-o primă fază un milion deeuro, capa­citatea de pro­ducţie a fabricii fiind de 40 de tone pezi de vopsele şi tencuieli.
"Investiţia încă nu este finalizată, suntem la început şicapacitatea de producţie nu este suficientă pentru a acoperi toatesegmentele. Din acest motiv, am decis să ne focusăm pe seg­mentulpremium, profesional", susţine Guzu. Din totalul in­vestiţiei,400.000 euro au fost deja cheltuiţi, iar 600.000 euro urmează săfie alocaţi până în vara anului următor.
Guzu se întoarce astfel la piaţa în care a fost prezent timp de 14ani, până la sfârşitul anului 2008, când a ieşit din afacereaFabryo. Omul de afaceri a încasat împreună cu soţia sa în mai multeetape circa 20 milioane de euro din vânzarea acţiunilor pe care ledeţinea la Fabryo, o parte din bani fiind in­vestiţi înproducătorul de materiale de profiluri metalice şi adeziviDuraziv.
Omul de afaceri nu a putut să intre pe piaţa de vopsele timp de unan din cauza unei clauze de noncompetiţie din contractul cu fondulde investiţii Oresa Ventures, care a expirat în luna fe­bruarie aacestui an. După expirarea clauzei, Guzu a decis să intre din noupe piaţa de vopsele cu brandul Du­raziv, urmând să fie încompetiţie cu Fabryo, care a devenit anul trecut cel mai marejucător de pe piaţa de lacuri şi vopsele deco­ra­tive, cu afaceride 35,4 mil. euro.
"După cum stiţi, este o pasiune mai veche de-a mea. Sunt în afaceridin '94 şi în scurt timp de la debutul în zona antre­prenorială amales să mă focusez pe piaţa de lavabile şi tencuieli decorative.Îmi place şi am convingerea că pot face din nou o treabă bună, aşacă după doi ani de pauză am decis să revin pe piaţa pe care ocunosc foarte în detaliu. Am luat această decizie analizând toateactivităţile în care sunt implicat", a explicat Guzu.
Piaţa de lacuri şi vopsele decorative a ajuns anul trecut la ovaloare de circa 150 mil. euro, în scădere cu 20-25%, iar primiicinci jucători deţin 75% din totalul vânzărilor.
"Suntem la început cu această nouă divizie. Mergem încet, darhotărâţi. Am intrat din nou pe o piaţă care este cel puţin la felde concurenţială cu cea de adezivi, dar cred că vom avea rezultatepozitive mai rapid decât pe gama de adezivi", susţine Guzu.

IKEA vinde mobilă românească de 3,5 mil. euro şi aduce câtevaproduse la jumătate de preţ în fiecare miercuri şi joi

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO