Business Construct

Amenajari: Semineele, o afacere la rece

Amenajari: Semineele, o afacere la rece
23.09.2009, 15:41 451

Piata de seminee s-a ridicat anul trecut la aproximativ 4milioane de euro, la un volum de circa 1.000 de bucati, insa oestimare exacta asupra dimensiunii pietei este greu de apreciatsunt de parere unii dintre principalii jucatori de pe piata, inconditiile in care piata este destul de segmentata. Semineele pelemne raman cele mai vandute, in timp ce semineele pe bioetanol(combustibil ecologic obtinut pe baza de alcool) abia isi fac locpe piata.

"Estimam ca piata locala de seminee s-a ridicat anul trecut lacirca 4 milioane de euro, respectiv 1.000 de bucati. In iunie 2008a fost o crestere de 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut,insa spre sfarsitul anului, in decembrie, cresterea pietei a fostde numai 15%", a apreciat Vlad Stefanescu, proprietarul SemineeStefanescu, unul dintre jucatorii de pe piata locala de profil.

Pentru acest an, Stefanescu apreciaza ca piata va scadea cu panala 40%, afectata in principal de sistarea proiectelor imobiliare,dezvoltatorii fiind de altfel principalii clienti in ultimii ani aicompaniei. "In 2009 estimam o scadere a pietei cu aproximativ 40%,adica o piata de circa 2,4 milioane de euro si un volum de 700 debucati", a adaugat Stefanescu.

SemineeStefanescu a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri deaproximativ 2 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anulprecedent, insa pentru anul acesta, reprezentantul companieiapreciaza o scadere a vanzarilor cu circa 30%, pe fondul sistarilorproiectelor imobiliare pentru care firma livra seminee.

"In 2008, cifra de afaceri a companiei a fost de aproape 2milioane de euro, in crestere cu 15% fata de 2007. Din cauzainghetarii proiectelor imobiliare la care compania noastracolabora, precum Ibiza sau Willbrook, in 2009 estimam o scadere decirca 30% a cifrei de afaceri", a explicat Stefanescu.

Aceeasi scadere pentru anul acesta o anticipeaza si FlorinGeorgescu, directorul Seminee Ambient, un alt jucator important depe piata locala de profil. Compania a inregistrat anul trecut ocifra de afaceri de aproximativ 270.000 de euro, in crestere cupeste 30% fata de 2007, cand afacerile s-au ridicat in jurulvalorii de 200.000 de euro.

"Fata de anul 2007, cand am inregistrat vanzari de 200.000 deeuro, in 2008 vanzarile s-au ridicat la 270.000, in crestere cu35%. Anul acesta vanzarile au scazut cu 30% si apreciez ca vomincheia anul la nivelul inregistrat in 2007", a declaratGeorgescu.

Lemne versus bioetanol. In continuare, cele mai vandute semineepe piata locala sunt cele pe lemne, insa de curand au aparut pepiata si modele pe baza de etanol, cu consum redus de combustibilsi mai ecologice.

"Din punctul de vedere al combustibilului, ultima tendinta oreprezinta semineele cu bioetanol. De asemenea, in ceea ce privestesemineele traditionale, cu lemn, exista focare cu samota saupanouri de vermiculite la interior, care au un randament de pana la60-70% si emisie de monoxid de carbon foarte scazuta. Sunt focarerealizate conform ultimelor norme de poluare ale ComisieiEuropene", a declarat Sabina Rotaru, reprezentantul Fedo, companiecare comercializeaza seminee din Franta, Olanda si Austria.

Pe piata locala predomina insa semineele cu lemn, fiind insacomercializate si alte tipuri de seminee, care functioneaza pe bazade gaz, electrice sau cu paleti.

"Tipurile de seminee comercializate pe piata romaneasca folosesccombustibili solizi, lemn sau paleti, cu gaz, cu bioetanol sauelectrice. Cea mai mare pondere o detin semineele traditionale culemn", a adaugat Rotaru.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri deaproximativ 1,9 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului deFinante, fiind cel mai bun an al companiei de la infiintare. Pentruacest an, este asteptata o scadere a afacerilor la nivelul din2006, respectiv la 1,1 milioane de euro, ceea ce reprezinta oscadere a vanzarilor la jumatate. "Vanzarile Fedo au avut oevolutie crescatoare de la an la an, cea mai mare valoareinregistrandu-se in 2008, cand vanzarile au fost de doua ori maimari decat in 2006. Anul acesta, aproximam ca valoarea vanzarilorva fi la nivelul anului 2006", a explicat Rotaru.

Se cauta modelele rustice. In ceea ce privesteaspectul semineelor, cei mai multi dintre clienti prefera semineeletraditionale, rustice, in timp ce numarul celor care se orienteazacatre semineele moderne, minimaliste este in continuare redus."Semineul este ceva traditional si cu putine schimbari in decursultimpului. In ceea ce priveste designul, 90% dintre clienti vorseminee rustice sau clasice. Cam 10% dintre acestia, in special ceitineri si cu venituri peste medie se orienteaza catre semineeminimaliste, moderne", a declarat Georgescu.

Preturile semineelor comercializate de Georgescu pleaca de laaproape 1.500 de euro, cost care include montaj si transport sipoate ajunge pana la aproape 4.000 de euro, pentru modelul Oleron,cu un focar B9 relevabil. "In general cele mai vandute seminee suntcele mai ieftine. Sunt preferate semineele de perete Belfort,Cadours si Menton si semineele de colt Delphes, Molene si Florida",a adaugat Georgescu.

Tendinta este sustinuta si de proprietarul firmei SemineeStefanescu, care apreciaza ca stilul clasic este predominant invanzarile companiei, dar ca in ultima perioada se remarca ocrestere a cererilor pentru stilul minimalist.

"Sunt case in care predomina stilul clasic, cu finisajevictoriene din marmura, lemn sau calcar, case in care stilul rusticeste prezent numai in zona semineului, stil care contine finisajedin piatra neuniforma, caramida, lemn sau calcar. Nu in ultimulrand, sunt case moderne, minimaliste, in care predomina semineulmetalic. Ultima moda in domeniu este semineul compus dintr-un focarlung, de doi metri, incastrat intr-un perete simplu. Practicrezulta o panta de foc", a explicat el.

Cele mai multe seminee se instaleaza in case de resedinta si nuin case de vacanta, in ciuda caracterului exclusivit al semineelor.De asemenea, si unii proprietari de restaurante aleg sa instalezeun semineu, dar acestea pot fi instalate si in sedii ale unorinstitutii sau chiar banci.

"Cu siguranta cele mai multe locuinte in care am instalatseminee sunt resedinte, insa am realizat seminee si pentru sedii deintreprinderi, precum TitanMar din Bucuresti, restaurante, precumCityGrill de pe Lipscani sau cabane de vanatoare, precum cea de laBalc", a explicat Stefanescu.

O structura asemanatoare a vanzarilor detine si Seminee Ambient,unde aproximativ 80% din vanzari sunt orientate catre resedinte,iar restul catre case de vacanta. "Majoritatea, aproximativ 80%dintre vanzari, se duc catre resedinte, iar restul de 20% catrecase de vacanta. Cam 80% dintre clienti sunt persoane fizice cuvenituri medii si peste medie, cu varsta cuprinsa intre 30 si 50 deani. Restul de 20% dintre clienti sunt firme de constructii, careapeleaza la noi pentru realizarea semineelor si a cosurilor defum", a declarat directorul Seminee Ambient.

Ponderea dezvoltatorilor imobiliari in cifra de afaceri aSeminee Stefanescu a fost de aproximativ 45% din totalulvanzarilor, in 2008, insa in acest an este asteptata sa scada ladoar 5%, in conditiile in care foarte multe proiecte imobiliare aufost sistate. "Anul acesta estimam ca ponderea dezvoltatorilorimobiliari in cifra de afaceri sa scada la 5%, restul contractelorramase de anul trecut. In 2008, aceasta pondere a fost deaproximativ 45% in cifra de afaceri a companiei", a explicatStefanescu.

In ceea ce priveste o deblocare a pietei, Georgescu apreciaza cavanzarile vor reveni pe crestere la mijlocul anului viitor, odatacu revigorarea segmentului de constructii rezidentiale.

"O deblocare cred ca s-ar realiza doar daca sectorul deconstructii rezidentiale se va mai revigora. Cred si sper caaceasta se va intampla pe la mijlocul anului viitor", a incheiatel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO