Burse - Fonduri mutuale

Vel Pitar ataca piata de retail cu brutarii de cartier in franciza

Vel Pitar ataca piata de retail cu brutarii de cartier in franciza

Compania administreaza in prezent in jur de 190 de magazine, din care doar cinci sunt specializate. In urmatorii doi, trei ani, magazinele specializate vor reprezenta 50% din numarul total.

14.07.2006, 18:50 875

Producatorul din industria de morarit si panificatie Vel Pitar va mari in urmatorii trei ani numarul magazinelor specializate de panificatie pana la 50% din totalul spatiilor de retail ale companiei, fata de doar 2-3% in prezent.
"Compania administreaza in prezent in jur de 190 de magazine, din care doar cinci sunt specializate, majoritatea fiind locatii de tip "convenience" in care e comercializata o gama foarte larga de produse alimentare. Estimam ca in urmatorii doi, trei ani, magazinele specializate sa reprezinte 50% din numarul total de magazine", a spus Dan Trifu, director de dezvoltare al Vel Pitar.
Vel Pitar va deschide pana la sfarsitul acestui an 15 magazine specializate construite pe conceptul "Neighborhood Bakery", adica o brutarie de cartier care ofera produse de panificatie reci si calde, sandviciuri, bauturi racoritoare, cafea sau ceai. Produsele de panificatie si de patiserie acopera 90% din oferta.
Investitiile companiei in reteaua de magazine se ridica la 500.000 de euro in acest an, iar de anul viitor Vel Pitar intentioneaza sa acorde franciza pentru extinderea in provincie.
Trifu a mai spus ca alaturi de locatiile existente, Vel Pitar va cumpara sau inchiria si alte spatii pentru magazine. "Am identificat cateva zeci de locatii in toata tara care se preteaza acestui concept. Dupa ce vom deschide mai multe magazine proprii, vom acorda franciza pentru provincie", a mai spus Trifu.
Trifu a explicat ca o parte dintre spatiile de real estate detinute de companie nu pot fi adaptate acestui concept nici din punct de vedere al locatiilor, dar nici ca suprafata.
"Am deschis primul magazin in Bucuresti si vom mai deschide inca patru sau cinci tot in Capitala, dupa care avem in plan extinderea in alte doua locatii din provincie. Am primit deja cereri de francizare, insa nu vrem sa vindem un concept inainte de a-l testa in piata", a declarat Dan Trifu.
Vel Pitar a obtinut in primul trimestru din acest an un profit de 1,4 milioane de lei (400.000 de euro), de aproape patru ori mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cifra de afaceri a companiei a crescut in aceeasi perioada cu 6% pana la 65 de milioane de lei (18 mil. euro).
Grupul Vel Pitar a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri de 264,9 milioane de lei (74,3 milioane de euro) si un profit de 6,2 milioane de lei (1,7 milioane de euro).
Compania produce lunar o cantitate de 10.000 de tone de produse de panificatie, circa 300 de tone de biscuiti, 10 tone de napolitane si aproximativ 120 de tone de paste fainoase.
De asemenea, compania dispune de capacitati de morarit, cantitatea de grau macinata depasind 12.000 tone/luna.
Vel Pitar detine centre de productie in zece judete ale tarii, precum si un partener de grup, societatea Libertatea Bucuresti. Actionarul majoritar la Vel Pitar este fondul american de investitii Broadhurst Investments Limited, administrat in Romania de New Century Holdings (NCH).
Fondul de investitii Broadhurst a decis sa delisteze de la bursa, compania de morarit si panificatie Vel Pitar. In prezent compania este listata la Bursa de Valori Bucuresti.
Pe o piata extrem de fragmentata, estimata la circa 1,3-1,5 miliarde de euro, cotele principalilor jucatori din morarit si panificatie variaza intre 4-6%, in timp ce piata neagra reprezinta circa 40% din total. Principalii competitori ai Vel Pitar sunt Loulis, Boromir Ind Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup, Racova Com Agro Pan Vaslui, Pangram Resita sau Pan Group Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO