Burse - Fonduri mutuale

Tranşa investitorilor de retail în oferta de listare a Hidroelectrica a adunat ordine de 2,8 mld. lei până joi la prânz: suprasubscriere de 116%. Doar azi se mai pot subscrie acţiuni la un discount de 3%

Tranşa investitorilor de retail în oferta de listare a...

Autor: Tibi Oprea

29.06.2023, 12:40 1828

A cincea zi de ofertă de listare a producătorului de energie electrică Hidroelectrica (simbol bursier H2O) la Bursa de Valori Bucureşti a adus din partea micilor investitori o subscriere a tranşei dedicată lor în proporţie de 216,2%, adică o suprasubscriere de 116,2%, arată datele agregate de Ziarul Financiar valabile joi, 29 iunie, la ora 12:20.

Astfel, investitorii de retail au introdus în sistemele brokerilor ordine de achiziţie pentru 25,3 milioane de acţiuni, ceea ce la un preţ de subscriere maxim de 112 lei, la care au introdus ordinele, înseamnă o valoare de aproximativ 2,84 mld. lei, conform calculelor ZF.

Spre comparaţie, tranşa micilor investitori, care reprezintă 15% din oferta totală (11,7 milioane de acţiuni), ţinteşte atragerea a circa 1,3 mld. lei la preţul maxim din intervalul 94-112 lei pe acţiune, ceea ce înseamnă că investitorii au introdus ordine de peste două ori mai mari.

Joi este ultima zi în care investitorii pot subscrie acţiuni cu un discount de 3% faţă de preţul din ofertă. Ulterior mai rămân trei zile de subscriere, până în 4 iulie inclusiv, asta dacă acţionarul minoritar Fondul Proprietatea nu decide să închidă anticipat oferta sau să suplimenteze numărul de acţiuni puse la vânzare şi implicit perioada de subscriere.

Potrivit informaţiilor Ziarului Financiar, interesul este la fel de mare şi pe tranşa investitorilor instituţionali, acolo unde oferta este deja suprasubscrisă din primele zile, la un preţ spre limita superioară a intervalului.

Fondul Proprietatea a scos la vânzare 78 milioane de acţiuni H2O. Din acest pachet, 85% este adresat investitorilor instituţionali, care sunt şi cei ce vor decide preţul final al ofertei.

Aşteptările analiştilor sunt ca subscrierile să accelereze spre finalul perioadei cu discount de 3% (joi) şi spre închiderea ofertei (4 iulie), spre închidere pentru că unii investitori de retail de calibru preferă să intre în ultimele zile ale unei oferte decât să aibă banii blocaţi mai multe zile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO