Burse - Fonduri mutuale

Furnizorul de materiale şi accesorii pentru mobilier MAM Bricolaj a raportat afaceri de 26,9 mil. lei în S1/2023, în scădere cu 3% faţă de S1/2022

Furnizorul de materiale şi accesorii pentru mobilier MAM...

Autor: Tibi Oprea

22.08.2023, 14:23 277

MAM Bricolaj (simbol bursier MAM), furnizor de materiale şi accesorii pentru mobilier controlat de familia Găvan, a încheiat primele şase luni din 2023 cu un profit net de 200.409 lei, în scădere cu 60% comparativ cu S1/2022, la afaceri de 26,9 mil. lei, minus 3%, conform datelor din raportul financiar semestrial publicat la Bursa de Valori Bucureşti.

„După un prim trimestru, în care vânzările din magazine au fost aproape în linie cu anul trecut, trimestrul al doilea si implicit semestrul 1 au avut o scădere sub trendul estimat de creştere prognozat pentru 2023 şi în raport cu T2 2022. Cererea a fost influenţată atât de evoluţia bugetelor alocate de gospodării pentru lucrărilor de reparaţii curente, amenajări interioare, renovări cat şi de contracţia sectorului de construcţii în regiunea Bucureşti-Ilfov şi localităţile limitrofe acoperite de reţeaua curentă a magazinelor Mambricolaj”, scrie Cristian Găvan, fondator şi Preşedinte al consiliului de administraţie, în scrisoarea către acţionari.

Compania a avut venituri din exploatare de 27,2 mil. lei, în scădere cu 2% faţă de primele şase luni din 2022, respectiv cheltuieli de exploatare de 26,8 mil. lei, plus 1%, astfel că rezultatul din exploatare a fost profit în sumă de 354.050 de lei, minus 52%. EBITDA a fost de 1,05 mil. lei, cu 25,9% mai mică, marja EBITDA scăzând de la 5,1% în S1/2022 la 3,91% în S1/2023.

În al doilea trimestru, furnizorul de materiale şi accesorii a avut un profit net de 57.871 de lei, faţă de 151.180 de lei în T2/2022, la o cifră de afaceri de 13,95 mil. lei, de la 14 mil. lei în T1/2022.

„De la începutul anului, am asistat la numeroase intrări în faliment sau insolvenţă a multor jucători mici din piaţa mobilei la comandă şi care erau parte din clienţii profesionişti care cumpărau frecvent gama de accesorii mobilier si unelte din magazinele Mambricolaj. Lunile mai si iunie au contribuit semnificativ la acest recul în vânzări la T2, reflectat la nivel de reţea de magazine dar şi pe divizia de online cu o diminuare semnificativă în numărul de comenzi şi a numărului de produse comandate comparativ cu anul precedent în care trimestrul 2 reprezenta un vârf de vânzări prin prisma sărbătorilor pascale”, mai scrie compania.

MAM Bricolaj are 21,8 mil. lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 67,7% de Cristian Găvan. Acţiunile MAM înregistrează o creştere de 7% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 529.300 de lei, respectiv o scădere de 38,5% în ultimul an, pe tranzacţii de 1,1 mil. lei, arată datele BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO