Burse - Fonduri mutuale

BVB dă startul unei noi ediţii a programului dedicat companiilor antreprenoriale locale şi viitorilor emitenţi, care devine “BVB Arena” începând din acest an

BVB dă startul unei noi ediţii a programului dedicat...

Autor: Cristina Bellu

23.04.2024, 15:00 110

Bursa de Valori Bucuresti a lansat marţi o noua ediţie a programului dedicat promovarii companiilor antreprenoriale romanesti, Made in Romania, care  incepand din acest an se va numi BVB Arena.

“Incepand de astazi, toate companiile locale care de-a lungul timpului au facut parte din program, alaturi de cele care se vor alatura programului in viitor, vor fi parte din comunitatea «BVB Arena».”, spune Radu Hanga, Presedinte BVB.

Programul BVB Arena este structurat in mai multe etape, prima desfasurandu-se in perioada 23 aprilie - 31 mai, in care antreprenorii, comunitatea formata in jurul companiilor, angajatii si partenerii, dar si membrii Comitetului de Nominalizare pot inscrie in platforma www.bvbarena.ro  compania in al carei potential cred.

Pot fi nominalizate in program companii romanesti care au in structura actionariatului minimum 51% persoane fizice sau/si juridice rezidente, companii din toate industriile si de toate dimensiunile cu o conditie minima de 3 ani de activitate sau ca in ultimul an raportat cifra de afaceri sa fie de cel putin 250.000 euro.

In cea de-a doua etapa dedicata lunii iunie, se va desfasura perioada de selectie a 50 de companii semifinaliste realizata de catre Comitetul de Nominalizare, urmata de perioada 1-31 iulie, in care publicul va vota compania favorita.

Dintre cele 15 companii, votul publicului va determina primii 3 castigatori ai editiei din anul 2024. Pe data de 1 august va avea loc intalnirea Juriului pentru desemnarea celorlalte 12 companii finaliste.  In luna septembrie va fi organizata Gala de premiere a finalistelor BVB Arena 2024.

O alta etapa a programului, care va avea loc in perioada octombrie-noiembrie 2024 este dedicata Programului de mentorat la care vor putea participa companiile finaliste si semifinaliste, companii nominalizate in editia curenta sau care se inregistreaza in platforma programului. Ultima etapa a editiei este reprezentata de redactarea cartii care contine povestile de succes ale finalistelor din acest an, carte ce va fi lansata la inceputul anului viitor.

“Incepand cu aceasta editie a programului nostru dedicat antreprenorilor romani, aducem in aceeasi arena, «BVB Arena », companii romanesti care isi doresc sa devina repere in industria pe care o reprezinta alaturi de investitori, consultanti si alti actori ai pietei de capital, totul cu scopul de a antrena capitalul romanesc”, adaugă Adrian Tanase, CEO BVB.

Proiectul a fost lansat in 2017, iar cele 6 editii au strans peste 1.200 de companii care au fost nominalizate in program si 20 de companii semifinaliste si finaliste care au folosit instrumentele puse la dispozitie de BVB. Valoarea totala a celor 37 de runde de finantare de actiuni si emisiuni de obligatiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depasit suma de 236 milioane de euro.

Tot astăzi, a fost lansata cartea „Made in Romania: 15 companii pentru cresterea economiei romanesti si povestile lor de succes”, care include povestile antreprenoriale ale finalistilor programului din anul 2023.

Cele 15 companii finaliste in ultima editie sunt: Adrem, Amber, Apidava, Ascendia, Bookster, Chic Bijoux, Croco, Exonia, Farmacia Tei, Fiterman Pharma, Grup Serban, Kinderpedia, Mobexpert, QFORT si Ultragreens.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO