Burse - Fonduri mutuale

2Performant: Aşteptările privind rezultatele financiare au dus la o creştere de 85% a acţiunilor de la începutul lui 2023

2Performant: Aşteptările privind rezultatele financiare...

Autor: Tibi Oprea

17.07.2023, 00:00 777

Acţiunile 2Performant (simbol bursier 2P), principalul jucător de pe piaţa de marketing afiliat, înregistrează o creştere de 85% de la începutul acestui an, pe fondul unor tranzacţii de 1,5 mil. lei, ajungând vineri, 14 iulie, la un preţ de 2,5 pe unitate, respectiv o capitalizare de 32,5 mil. lei, conform datelor agregate de ZF de la BVB.

„Este vorba de aşteptările privind rezultatele financiare. Au început să îi crească cifra de afaceri şi veniturile. Încă nu au trecut pe profit, dar au zis că s-ar putea să treacă până la sfârşitul anului. Firma ar avea posibilităţi de creştere în continuare”, spune Dragoş Masaroş, director de tranzacţionare al Goldring, pentru ZF.

Afiliaţii din 2Performant au trimis 25,4 milioane de click-uri către magazinele online din cadrul platformei (+36% vs. T2 2022), concretizate în 690 de mii de vânzări online (+76% vs. T2 2022) în valoare de 31,4 milioane de euro fără TVA (+45% vs. T2 2022). Comisioanele generate au însumat 1,9 milioane de euro, în creştere cu 41% faţă de aceeaşi perioadă din 2022.

În urma focusului companiei pe creşterea calităţii ecosistemului, au fost înregistrate scăderi ale numărului de afiliaţi (-39%), clienţi (-22%) şi relaţii active (-25%), dar rezultatele medii per categorie au avut creşteri importante, respectiv numărul mediu de vânzări crescând cu 189% per afiliat, 126% per client şi 134% per relaţie activă.

Randamentul bugetelor de marketing afiliat este în creştere cu 4%, fiecare 1 euro investit de magazine în comisioane aducând vânzări de 16,5 euro. Rata de conversie din T2 2023 a fost de 2,7%, faţă de 2,1% înregistrată în T2 2022, iar câştigul mediu al afiliaţilor a fost de 7,48 euro per 100 de click-uri (EPC), ceea ce reprezintă un plus de 3% faţă de al doilea trimestru din 2022.

Valoarea medie a vânzarii a scăzut cu 17%, la 45,5 euro fără TVA, în contextul inflaţiei ridicate, care a influenţat obiceiurile de consum ale cumpărătorilor, precum şi al creşterii ponderii produselor farmaceutice din totalul vânzărilor, ale căror valoare medie este mai scăzută.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO