Bănci și Asigurări

De ce s-a blocat sistemul CEDAM: Asigurătorii au trimis zilnic 4 milioane de solicitări de interogarea a istoricului de daună al şoferilor. De regulă 4 milioane de solicitări se primesc în 1-2 săptămâni

De ce s-a blocat sistemul CEDAM: Asigurătorii au trimis...
20.09.2016, 18:18 759

Companiile de asigurări au trimis în cursul zilelor de luni şi marţi, aproximativ 4 milioane de solicitări de interogarea a istoricului de daună al şoferilor, fapt care a dus la suprasolicitarea bazei de date CEDAM, ceea ce împiedicat stabilirea în mod corect a clasei de daunalitate bonus-malus. Spre comparaţie, volumul de solicitări primit la începutul acestei săptămâni este echivalent cu volumul primit în mod normal într-o perioadă de una-două săptămâni. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a precizat însă că sistemul a rămas funcţional, dar a răspuns cu greutate la interogări.

„Deşi a rămas funcţional în tot acest timp, sistemul a răspuns cu greutate la interogări, anumiţi utilizatori fiind puşi în situaţia de a nu putea obţine informaţiile necesare emiterii de poliţe RCA. ASF analizează această situaţie, inclusiv prin intermediul unor întâlniri cu brokerii şi asigurătorii”. Totodată, ASF recomandă brokerilor şi asigurătorilor prelungirea duratei de răspuns la interogarea bazei de date şi optimizarea în general a interogărilor transmise CEDAM, precum şi verificarea propriilor sisteme informatice.

Companiile de asigurări se confruntă des cu probleme de funcţionare a bazei de date CEDAM. De obicei problemele persistă o zi sau două. Defecţiunile au durat cel mai mult o săptămână. Şi săptămâna trecută sistemul nu a funcţionat două zile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO