Bănci și Asigurări

Patru banci concureaza la plata impozitelor prin card

08.07.2008, 18:02 20

BCR, BRD, UniCredit Tiriac si Banca Transilvania au depus oferte in cadrul licitatiei organizate de Fisc pentru serviciile de incasare online a impozitelor prin intermediul cardurilor, pentru continuarea negocierilor urmand sa fie selectate minim trei banci, au declarat pentru ZF surse din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
"S-a terminat prima etapa din cadrul licitatiei, care a constat in depunerea ofertelor, sedinta de deschidere a acestora si verificare a documentelor de calificare. A fost facut procesul verbal cu privire la numarul ofertelor depuse", au mentionat sursele citate.
Etapa a doua va consta in negocieri cu bancile calificate, termenul de valabilitate a documentelor de calificare fiind de 60 de zile de la stabilirea listei scurte.
Contribuabilii persoanele fizice vor putea achita de la 1 octombrie cu cardul impozitele pe venit, platile anticipate cu titlu de impozit, regularizarile aferente impozitului pe venit pentru veniturile din activitati comerciale, din profesii libere, din drepturi de proprietate intelectuala, din tranzactii imobiliare sau din vanzarea-cumpararea de valuta, potrivit unui ordin al presedintelui ANAF, publicat in Monitorul Oficial la inceputul lunii mai.
Vor putea sa-si achite impozitul cu cardul toti cei care au obtinut venituri din activitati comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuala, cedarea folosintei bunurilor, transferul titlurilor de valoare, operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, activitati agricole sau din transferul proprietatii imobiliare din patrimoniul personal.
Pentru a participa la licitatie, ofertantii trebuia sa aiba o experienta de minimum trei ani, perioada in care sa fi detinut cel putin trei contracte similare. Totodata, investitorii trebuiau sa ateste ca inregistreaza o cifra de afaceri din tranzactiile cu card bancar de minimum 2,33 milioane de lei.
Criteriul de atribuire este oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic, in care comisionul pe tranzactie aplicat sumelor platite de catre contribuabili are o pondere de 70%, costurile de instalare, configurare - 5%, taxele lunare - 5%, numarul de tipuri de carduri emise sub diverse marci ce pot fi procesate - 10% si cate 5% suportul tehnic prin linie telefonica, respectiv prin help online.
Potrivit unui anunt al ANAF de la inceputul lunii iunie, contractul urmeaza sa fie incheiat cu un singur operator pe o perioada de trei ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO