Bănci și Asigurări

Când nici plafonarea nu mai mulţumeşte, care ar mai fi soluţia? Transportatorii vor tarife RCA plafonate la preţ de City Insurance, dar tarifele sunt deja îngheţate. Tariful de referinţă pentru camioane este de 8.600 lei, preţul în piaţă se duce între 12.000 şi 15.000 lei, iar transportatorii vor preţ plafonat la 5.000 lei

Când nici plafonarea nu mai mulţumeşte, care ar mai fi...

Autor: Mircea Nica

12.01.2024, 08:30 916

Transportatorii au blocat miercuri mai multe drumuri rutiere în semn de protest din cauza preţurilor mari la poliţele RCA. Printre cerinţe, se vrea un preţ plafonat la 5.000 lei pentru o poliţă RCA la camioane  Tarifele poliţelor RCA au fost îngheţate încă din aprilie 2023 la nivelul celor din 28 februarie 2023, ca urmare a falimentului Euroins. De atunci, îngheţarea s-a prelungit de două ori  Cea mai mare frecvenţă a daunelor pe zona RCA se regăseşte la camioane, de circa 20%, iar tarifele mari sunt corelate şi cu daunele mai mari.

Transportatorii vor tarife RCA plafonate pentru camioane la 5.000 lei, nivelul practicat de compania falimentară City Insurance pe vremea când conducea întreaga piaţă. Având în vedere că preţurile poliţelor RCA sunt deja supuse unei forme de plafonare, respectiv înghe­ţarea lor la nivelul preţurilor din fe­bruarie 2023, tariful de referinţă pentru camioane este de aproximativ 8.600 lei, în timp ce preţurile prac­ticate efectiv ajung la 12.000-15.000 lei, conform unor surse din piaţă, astfel că întrebarea este unde ar tre­bui să se afle de fapt nivelul preţului?

Surse din piaţa asigurărilor au explicat pentru ZF că tarifele RCA pentru camioane practicate de asigurători se duc spre 12.000-15.000 lei, în condiţiile în care tariful de referinţă publicat de ASF în luna decembrie 2023 pentru următoarele şase luni arată un preţ mediu de 8.600 lei, care ar trebui să fie un reper pentru companiile de asigurări. Pe de altă parte, frecvenţa daunelor este un factor care contribuie puternic la stabilirea tarifului pentru o poliţă RCA, împreună cu un număr semnificativ de alte criterii de risc în funcţie de fiecare asigurător, la care se mai adaugă şi sistemul bonus-malus, care poate fie să reducă ofertele primite de la asigurători dacă nu există istoric de daune, fie să adauge procente bune la prima oferită de asigurători dacă se observă că au fost accidente.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO