Bănci și Asigurări

Millennium mizează pe internet ca să-şi dubleze clientela

Millennium mizează pe internet ca să-şi dubleze clientela

Eliza Erhan, Millennium Bank: Vrem să ajungem la 100.000 de clienţi

Autor: Liviu Chiru

19.05.2011, 23:40 684

Portughezii de la Millennium Bank, care au lansat operaţiuni dela zero pe plan local la sfârşitul lui 2007, ţintesc să ajungă lacel puţin 100.000 de clienţi, ceea ce ar însemna totuşi mai multdecât o dublare a portofoliului creat în cei peste trei ani deactivitate.

"Toate strategiile noastre se îndreaptă către atragerea unuinumăr cât mai mare de clienţi şi ne orientăm şi oferta de produseîn funcţie de acest obiectiv. Aveam la sfârşitul anului trecut45.000 de clienţi, dar am vrea să ajungem la 100.000 de clienţi",spune Eliza Erhan, şefa departamentului de marketing şi dezvoltareproduse la Millennium Bank.

În 2009 portughezii şi-au revizuit strategia de creştere înRomânia, în condiţiile în care planurile iniţiale - care prevedeauun accent puternic pe vânzarea de credite de consum - nu mai eraufezabile. Acum, Millennium încearcă să obţină o creştereechilibrată, având trei direcţii mari de creştere - creditegarantate cu ipotecă, depozite, dar şi intermediere de tranzacţiipentru un număr cât mai mare de clienţi.

Bilanţul băncii rămâne încă redus, soldul creditelor totalizânddoar 383 de milioane de euro în martie, faţă de o piaţă acreditului neguvernamental de 49 de miliarde de euro.

În linie cu noua strategie, unităţile specializate în vânzareade credite de consum au fost convertite în 2009 în agenţii completfuncţionale, iar de atunci portughezii au introdus în ofertăproduse alternative de economisire - fonduri de investiţii sauproduse de tip banc-assurance, distribuite în colaborare cuparteneri externi.

Millennium testează acum inclusiv promovarea produselor saleprin reţelele de socializare de pe internet, pentru a-şi aducemesajele cât mai aproape de clientela-ţintă - tinerii profesioniştidin mediul urban. Portughezii au lansat recent un cont curentpentru care, în premieră, nu mai este necesară deplasareaclientului la bancă.

În schimb, documentele sunt trimise prin curier, iar deschidereacontului se face după verificarea acestora în centrala băncii.Cheia pentru depăşirea restricţiilor impuse de reglementărileprivind cunoaşterea clientelei (care îi determina pe bancheri săceară clienţilor să facă cel puţin o vizită la agenţie) a fostcondiţionarea activării contului de realizarea unui transferdintr-un cont deschis la o altă bancă. Pachetul, denumit e-Cont,cuprinde un cont curent, un card de debit şi acces la platforma deinternet banking.

"Prin e-Cont sperăm să deschidem 10.000 de conturi noi până lasfârşitul anului. Campania de promovare este orientată în mareparte spre internet, pentru că acolo sunt clienţii pe care îicăutăm noi", spune Erhan.

Portughezii îşi promovează noul produs atât pe Facebook, cât şipe Youtube.

"Există fundaţia - avem o penetrare bună a internetului şioameni care petrec mult timp online. Trebuie doar să creştemnumărul celor care folosesc banca la distanţă", spune Erhan,subliniind că doar 3% din populaţie foloseşte platforme detranzacţionare de tipul internet-banking.

Jucătorii din eşalonul al doilea, care nu şi-au dezvoltat foartemult reţelele teritoriale în anii de boom, mizează acum pedezvoltarea apetitului clienţilor pentru internet pentru a recuperateren. În paralel, accentul se pune pe vânzarea mai multor produseşi servicii în paralel, care să consolideze relaţia cuclientul.

"Clienţii care utilizează un singur produs nu sunt loiali, sepot muta oricând la altă bancă. Nu este o strategie sustenabilă.Noi vrem clienţi care să rămână cu noi pe termen lung", spuneErhan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO