Bănci și Asigurări

Miceli, UPA: Am mutat in Romania un sfert din operatiunile din Italia

Miceli, UPA: Am mutat in Romania un sfert din operatiunile din Italia

Giandomenico Miceli, CEO al UPA

30.06.2008, 13:59 348

UniCredit Processes and Administration (UPA), divizia de servicii administrative a grupului italian UniCredit, a investit cateva milioane de euro in trei ani pentru selectarea si pregatirea celor aproape 1.000 de oameni care lucreaza pentru subsidiara din Romania, afirma Giandomenico Miceli, CEO al UPA.
"Investim foarte mult in oameni si in trainingul lor pentru ca avem nevoie de competente ridicate, capitalul uman fiind activul nostru cel mai important. UPA Romania va deveni un centru de competenta pentru procesarea de plati pentru mai multe banci ale grupului UniCredit", a declarat Miceli.
Sucursala din Romania a diviziei de servicii de back office a UniCredit a devenit operationala in 2005, in 2006 ajunsese la aproape 500 de oameni, iar in prezent numara 980 de angajati.
"Am depasit cu mult obiectivele strategiei pe trei ani stabilita la sfarsitul lui 2004 cand am venit in Romania. In ultimul an ne-am dublat personalul, ajungand la 980 de oameni in prezent si crestem in continuare. Media de varsta este de 26 de ani, majoritatea celor angajati de noi fiind proaspeti absolventi de studii superioare. Planul pe urmatorii trei ani prevede cresterea semnificativa a activitatilor transferate in Est si in particular in Romania, in conditiile in care integrarea bancii Capitalia va mari volumul de operatiuni si in Italia, si in Romania."
Pe langa Bucuresti, UPA a deschis o a doua unitate in Romania, la Iasi, unde lucreaza in prezent cu 200 de angajati.
"Am analizat piata si Iasiul a aparut ca solutia cea mai buna, cu oameni talentati si fara o presiune pe oferta de forta de munca atat de mare ca in Bucuresti, care este foarte aglomerat. Deja avem 200 de oameni operativi acolo."
Miceli admite ca alegerea Iasiului a avut in vedere si diferenta de salarii fata de Bucuresti, insa sustine ca aceasta este "limitata" si ca a contat in primul rand faptul ca orasul are o universitate cu absolventi bine pregatiti.
Numai 15 expati lucreaza pentru UPA in Romania, nivelul de middle management fiind deja acoperit de romani. "Vrem sa ajungem la o structura condusa exclusiv de romani."
UniCredit a adus UPA in Romania in 2005 in contextul unei strategii de reducere a costurilor operationale prin concentrarea serviciilor de procesare de tip back-office in asa-numite centre de competenta care sa lucreze pentru cat mai multe banci membre ale grupului italian.
Miceli spune ca in prezent UPA Romania proceseaza toate operatiunile de plati realizate de UniCredit Tiriac Bank, atat locale, cat si externe. De asemenea, pentru UniCredit Italia face atat procesarea platilor, cat si a cererilor de credite ipotecare. De asemenea, UPA Romania va incepe sa ofere servicii de procesare si pentru filiala grupului din Austria.
"Discutam cu UniCredit Tiriac sa vedem daca, in functie de prioritatile lor, este momentul sa incepem centralizarea procesarii si pentru creditele ipotecare. Ideea nu este sa preluam toate operatiunile de back-office, ci sa imbunatatim calitatea serviciilor."
Seful UPA afirma ca aproximativ 20-25% din operatiunile care erau realizate de divizia sa in Italia inainte de fuziunea cu Capitalia au fost transferate in Romania.
"Romania este in prezent singurul model de succes relevant in transferul de operatiuni si crearea unui centru de competente si pentru alte tari."
Cat priveste efectul de reducere a costurilor fata de situatia in care fiecare banca a grupului si-ar administra toate operatiunile, Miceli spune ca eficienta la nivelul costurilor se imbunatateste cu
5-10% anual.
"In cazul UniCredit Tiriac efectul pozitiv ajunge in partea superioara a intervalului. Banca se poate concentra pe strategia de crestere a retelei si pe partea comerciala a businessului, in conditiile in care este in plina crestere." Miceli afirma ca a fost discutata la nivelul grupului posibilitatea de a oferi servicii si altor banci. "Concluzia a fost ca e mai bine sa ramanem o divizie dedicata grupului, care oricum creste foarte repede si ne solicita la maximum. Deservirea altor clienti ne-ar distrage de la obiectivul de a atinge o calitate cat mai buna a serviciilor pentru clienti."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO