Bănci și Asigurări

Kearney: Industria asigurărilor se confruntă cu provocări fără precedent, dar şi cu oportunităţi ce trebuie valorificate cât de curând posibil

Kearney: Industria asigurărilor se confruntă cu...

Autor: Mircea Nica

14.02.2024, 20:32 169

Datorită contextului actual caracterizat de transformări economice, sociale, tehnologice şi de mediu, industria asigurărilor se confruntă cu provocări fără precedent, dar şi cu oportunităţi ce trebuie valorificate cât de curând posibil, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Kearney, în urma publicării raportului „The State of Global Insurance Industry 2024“. 

Conform raportului, reprezentanţi Kearney au analizat factorii care influenţează schimbările în industrie, ce provocări aduc aceştia de-a lungul lanţului valoric şi care sunt cele şase reguli de aur ce trebuie urmate de către asigurători pentru a naviga cu succes printre provocări. Astfel, pentru a ocupa o poziţie de lider în cadrul ecosistemului, este esenţial ca asiguratorii să dobândească o înţelegere profundă a acestuia. Ei trebuie să monitorizeze tendinţele de-a lungul timpului, din alte regiuni sau alte industrii şi să coopteze parteneri de business interesaţi cu care să exploreze oportunităţile împreună, conform raportului.

Acesta este momentul ca asiguratorii să se concentreze asupra competenţelor lor distinctive pentru a genera oportunităţi de creştere. Ei trebuie să îşi pună în evidenţă punctele forte.

Ei nu trebuie să fie descurajaţi de faptul că nu vor fi lideri în toate segmentele şi să acţioneze fără nicio ezitare. De asemnea, liderii trebuie să gândească această transformare împreună cu echipa de management şi să definească împreună o viziune comună. Ulterior, viziunea trebuie diseminată în cadrul întregii organizaţii, iar liderii trebuie să se asigure că toţi partenerii de business înţeleg noua viziune pe deplin.

Asiguratorii trebuie să fie complet transparenţi cu privire la ceea ce pot valorifica, ceea ce pot păstra şi ceea ce pot minimiza pe cont propriu şi în ce zone vor avea nevoie de ajutor extern. În acelaşi timp, asiguratorii trebuie să pună lucrurile în mişcare. Aici este vorba despre acţiune, nu despre ipoteze, opinii şi teorii.

Ei trebuie să înţeleagă în profunzime situaţia actuală, care sunt tendinţele şi care este modul în care acestea vor influenţa compania şi clienţii ei. Apoi, asiguratorii trebuie să creeze mai multe scenarii pentru diferite situaţii, care să ofere flexibilitate în luarea deciziilor.

În final, schimbările se produc rapid, ceea ce necesită o atenţie sporită din partea liderilor. Ei trebuie să monitorizeze constant indicatorii principali de business, chiar dacă nu trebuie să ia măsuri imediate. Ei trebuie să rămână vigilenţi şi să ţină echipa informată cu privire la tendinţe, astfel încât să poată identifica momentul potrivit pentru a interveni, se mai arată în raportul Kearney. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO