Bănci și Asigurări

Italienii de la SanPaolo investesc 40 mil. euro pentru o cota de piata de sase ori mai mare, adica 3%

15.07.2005, 19:12 14

Grupul financiar italian SanPaolo IMI are in vedere extinderea operatiunilor pe pietele din Europa de Est, inclusiv Romania, unde intentioneaza sa ajunga la o cota de piata de 3% din punctul de vedere al activelor.

"Grupul SanPaolo IMI a aprobat in data de 19 aprilie o revizuire a planului strategic in ceea ce priveste activitatile bancii in Europa de Est. In ceea ce priveste in special Romania, planul prevede urmatoarele etape: o puternica extindere a retelei teritoriale si o semnificativa majorare a activelor. Grupul isi propune sa atinga in scurt timp o cota de piata de cel putin 3%, plecand de la circa 0,5% in prezent", a declarat pentru Ziarul Financiar Marco Capellini, director general al SanPaolo IMI Romania.

Pentru a sustine aceasta crestere, grupul va investi in Romania in urmatorii ani intre 25 si 40 de mil. euro.

Majorarea cotei de piata va fi sustinuta de extinderea retelei teritoriale, astfel incat SanPaolo sa ajunga un jucator de talie nationala, mai spune Capellini. Astfel, banca va deschide sucursale in toate resedintele de judet si in celelalte zone interesante, urmand sa ajunga la o retea de 65-70 de unitati pana in 2008. Totodata, banca isi va intari prezenta in Bucuresti, Timisoara, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta si Iasi. In prezent SanPaolo are o retea de 24 de unitati. De altfel, banca a inceput deja recrutari de personal pentru noile unitati.

Politica de extindere pentru subsidiara romana prevede, in viitor, deschiderea unui birou al Conducerii Generale la Bucuresti, mentinand sediul operativ al bancii la Arad. Totodata, italienii intentioneaza sa-si extinda operatiunile pe piata locala, in special prin crearea unei divizii de leasing. Aceasta va fi realizata in colaborare cu subsidiara grupului SanPaolo Leasing SpA Milano, care ve detine 70% din actiunile companiei. Firma de leasing, denumita SanPaolo Leasing Romania S.A., isi va desfasura activitatea prin reteaua bancii.

SanPaolo isi va concentra activitatea asupra intreprinderilor mici si mijlocii si a clientilor corporate, cu necesitati de finantare mai mari de un milion de euro. Banca ofera clientilor si produse derivative, fiind prezenta pe piata la termen de la Sibiu.

In segmentul clientilor individuali banca se va adresa persoanelor cu venituri peste medie. In segmentul de retail SanPaolo va oferi credite imobiliare, carduri de debit si de credit si produse de economisire.

SanPaolo IMI Romania a obtinut in primul semestru un profit net de peste 2,5 mil. euro, mai mare decat rezultatul aferent intregului exercitiu din 2004. Activele bancii au urcat pana la 160 mil. euro la sfarsitul lui iunie, marcand astfel o crestere cu aproape 40% fata de decembrie trecut.

San Paolo IMI a intrat pe piata romaneasca prin achizitia in anul 2003 a West Bank. De atunci, italienii au adus 15 mil. euro la capitalul bancii, banii fiind investiti in extinderea retelei si lansarea unei oferte pentru piata de retail. Grupul San Paolo IMI a incheiat anul 2004 cu un profit de aproape 1,4 mld. euro, in crestere cu peste 40% fata de decembrie 2003.



Sstatistica

Numai 14 romani dintr-o mie aveau un card de credit la sfarsitul lui 2004, in timp ce cardurile de debit atinsesera un raport de 266 la 1.000 de locuitori. Cifrele ilustreaza cea mai slaba raspandire nationala a acestor instrumente de plata dintre tarile Europei Centrale si de Est, potrivit datelor compilate de Raiffeisen International.

Cei mai numerosi utilizatori ai cardurilor se regasesc in Slovacia si Croatia, unde sunt din ce in ce mai multe cazurile in care o persoana are in portofel mai multe carduri.

Nivelul scazut la care se afla Romania face greu de recuperat decalajul, in ciuda unor ritmuri de crestere rapide. Astfel, MasterCard a anuntat ca in primul trimestru al acestui an volumul brut al tranzactiilor realizate cu cardurile de credit a crescut cu 67% fata de anul trecut, reprezentand cea mai buna performanta din Europa de Est.

In aceeasi perioada, numarul operatiunilor in magazine si alte locatii comerciale realizate cu carduri Visa a crescut cu 120%. De asemenea, reteaua de acceptare a acestei marci de carduri a continuat sa creasca, ajungand la 16.502 de de puncte de acceptare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO