Bănci și Asigurări

În aşteptarea preluării de către MetLife, Aviva şi-a redus pierderile la 1,5 mil. €

În aşteptarea preluării de către MetLife, Aviva şi-a redus pierderile la 1,5 mil. €

Mihai Popescu, CEO al Aviva: Ne-am concentrat pe eficientizarea cheltuielilor şi pe atragerea unor clienţi de mai bună calitate.

Autor: Ciprian Botea

11.04.2012, 00:03 458

Aviva Asigurări, subsidiara locală a grupului britanic cu acelaşi nume, şi-a redus anul trecut cu două treimi pierderile, până la 6,5 milioane de lei (1,5 mil. euro), şi nu a mai avut nevoie de injecţii de capital de la compania-mamă după ce a redus cheltuielile şi şi-a curăţat portofoliul.

Afacerile asigurătorului au scăzut însă cu 18% şi au ajuns la 73 milioane de lei (circa 17 mil. euro) din cauza vânzărilor mai mici de poliţe distribuite prin canalul de bancassurance.

"Ne-am concentrat pe eficientizarea cheltuielilor şi pe atragerea unor clienţi de mai bună calitate. Subscrierile au scăzut din cauza vânzărilor mai mici de poliţe de protecţie prin intermediul băncilor. Bankingul de retail a avut o dezvoltare limitată anul trecut şi în plus unul dintre partenerii noştri de bancassurance a ales să vândă doar poliţele propriei companii de asigu­rări", a explicat Mihai Popescu, CEO al Aviva.

Vânzările prin canalul bancar ale Aviva au scăzut astfel sub 40% din subscrierile totale. Compania are parteneriate de bancassurance cu bănci precum Piraeus, Credit Europe sau Emporiki. Popescu nu a dorit să precizeze numele băncii care a renunţat la contractul cu Aviva, dar cel mai probabil este vorba de BRD, care în raportul pe 2010 al asigurătorului apărea pe lista partenerilor de bancassurance.

BRD, care are circa două milioane de clienţi, a trecut anul trecut la o strategie de susţinere directă a propriei companii de asigurări de viaţă. Afacerile BRD Viaţă au crescut în acest context de aproape 2,5 ori în 2011, la 44 milioane de lei (circa 10 mil. euro), iar compania a urcat pe locul zece în topul companiilor locale de asigurări de viaţă.

Piaţa asigurărilor de viaţă a crescut cu 4,6% în 2011, iar subscrierile totale au ajuns la 1,7 miliarde de lei (410 mil. euro), în condiţiile în care asigurătorii au raportat venituri mai mari din poliţe tradiţionale. Principalii jucători pe această piaţă sunt ING Asigurări, BCR Asigurări de Viaţă şi Alico.

De altfel, subsidiara locală a Aviva urmează să fie integrată în Alico după ce grupul britanic a decis vânzarea către americanii de la MetLife, care deţine Alico, a operaţiunilor din Cehia, Ungaria şi România. Aviva mai deţine pe piaţa locală un administrator de pensii private care avea la sfârşitul lunii martie 233.000 de clienţi şi administra active de 515 milioane de lei (118 mil. euro).

Compania de asigurări de viaţă a Aviva avea la finalul anului trecut 300.000 de clienţi şi administra active de 154 mil. lei (36 mil. euro) pe segmentul poliţelor unit-linked (asigurări de viaţă cu componentă investi­ţio­nală). La nivel total, asigurătorul avea active de circa 50 mil. euro.

Aviva este prezentă în România încă din 1999, fiind una dintre primele companii locale de asigurări de viaţă, dar afacerile s-au dezvoltat lent şi asigură­torul a înregistrat pierderi în mod constant. Aviva se afla la finalul anului trecut pe locul şapte în clasamentul companiilor de asigurări de viaţă, cu o cotă de piaţă de 4,3%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO