Bănci și Asigurări

Citi atacă cu produse structurate segmentul clienţilor cu bani

Citi atacă cu produse structurate segmentul clienţilor cu bani

Autor: Ciprian Botea

17.02.2012, 00:03 1291

Americanii de la Citibank vor să atragă clienţii care au economii de cel puţin 10.000 de dolari (echivalentul a 7.700 de euro) cu produse structurate legate de pieţele bursiere străine sau de evoluţia preţului metalelor preţioase şi al petrolului.

Notele structurate sunt produse relativ noi în peisajul financiar local şi oferă posibilitatea de a investi într-un activ suport fără a fi necesar ca acesta să fie cumpărat efectiv. Banca oferă, în funcţie de apetitul la risc al clientului respectiv, şi un anumit grad de protecţie a capitalului investit, care poate merge până la 100%.

Practic, clientul cumpără un produs legat de un indice bursier sau de preţul unui metal preţios fără să aibă o expunere directă pe activul respectiv, în timp ce banca îi garantează un randament până la un anumit nivel dacă preţul activ are o evoluţie pozitivă în perioada contractuală.

Dacă indicele bursier sau preţul activului suport scade în perioada contractuală, iar clientul a ales să-şi protejeze în proporţie de 100% capitalul, acesta va primi la final suma investită.

Aceste instrumente sunt însă complexe şi comportă riscuri, printre care cele mai importante sunt riscul de credit sau riscul valutar. De aceea, notele structurate sunt adresate clien­ţilor care au deja în spate o cultură a economisirii, dar vor să obţină câştiguri mai mari decât dintr-un simplu depozit bancar.

"Numeroşi clienţi sunt în căutarea unei oferte de gestionare a averii odată cu creşterea segmentului mass-affluent", a comentat Luis Tomassoni, director retail în cadrul Citibank.

Mişcarea americanilor vine în contextul în care bancherii locali au început de mai multă vreme segmentarea clienţilor, iar primul pas a fost selectarea aşa-numitului segment de "affluent banking" format din clienţi cu venituri peste medie sau economii de câteva zeci de mii de euro, aceştia fiind văzuţi ca o sursă de comisioane în schimbul unor servicii suplimentare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO