Bănci și Asigurări

BRD a convins în ultimul an 40.000 de clienţi să plătească 50 de lei pentru un card contactless

BRD a convins în ultimul an 40.000 de clienţi să...

Autor: Ciprian Botea

28.03.2014, 00:02 705

BRD-SocGen, a doua bancă locală după activele deţinute, a ajuns în patru ani la un portofoliu de 140.000 de carduri contactless, prin care pot fi efectuate plăţi rapide de mică valoare fără trecerea prin cititorul POS sau introducerea codului PIN. Introducerea codului PIN şi trecerea prin cititorul POS este necesară doar pentru plăţile mai mari de 100 de lei.

Cu un an în urmă, banca avea un portofoliu de circa 100.000 de carduri. Comisionul anual de administrare pentru un card contactless emis sub sigla MasterCard este de 50 de lei. Banca a început să emită carduri contactless în luna martie a anului 2010 şi a instalat cititoare de carduri în staţiile de metrou, dar şi în magazine (Carrefour, Inmedio, Ikea) sau restaurante (PizzaHut şi KFC).

WikiZF: Profilul companiei BRD

O parte din carduri sunt emise împreună cu RATB (foto), adică au inclusă o aplicaţie pentru plata călătoriilor cu transportul în comun. Potrivit ultimelor date disponibile, în octombrie anul trecut existau pe piaţa locală circa 200.000 de carduri contactless. Un număr de 3.000 de terminale acceptă în acest moment plata cu astfel de carduri. Mai multe bănci au intrat pe această nişă în ultimii ani, inclusiv BCR, Raiffeisen, Banca Transilvania şi ING.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO