Bănci și Asigurări

Brand Finance Banking 500 include două bănci din România. Valoarea brandului Banca Transilvania a urcat cu 4,3%, la 460 de milioane de dolari. Banca din Cluj este pe locul 302 în lume

Brand Finance Banking 500 include două bănci din...

Autor: Claudia Medrega

02.02.2022, 00:05 518

♦ Pe plan mondial, valoarea cumulată a celor 500 de branduri bancare a crescut pentru prima oară după două scăderi consecutive anuale în 2020 şi 2021, depăşind cu 2% valoarea prepandemie din 2019.

Banca Transilvania, liderul bank­ing­ului local, apare şi în acest an în to­pul celor mai valoroase 500 de bran­duri bancare din lume, ocupând locul 302, la fel ca în 2021, după o creştere a valorii de brand cu 4,3%, până la 460 mil. dolari, conform Brand Finance Banking 500 din 2022. Anterior, în clasamentul mondial al brandurilor bancare din 2021 Banca Tran­silvania urcase 37 de locuri, până pe poziţia 302, după o creştere a valorii de brand de 19%, până la 441 mil. dolari.

Pe de altă parte, se remarcă şi creşterea forţei brandului Banca Transilvania. În 2022 forţa brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creştere de 19% faţă de 2021, intrând în teritoriul AAAĂ şi clasând BT în top 10 global (banking) la acest indicator.

Brand Finance calculează forţa unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ţinând cont de trei piloni: Brand Investment (in­ves­tiţia în brand, mixul de mar­keting), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor şi altor stakeholderi) şi Brand Perfor­mance (performanţa financia­ră a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primeşte rating AAAĂ).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO