♦ Pe plan mondial, valoarea cumulată a celor 500 de branduri bancare a crescut pentru prima oară după două scăderi consecutive anuale în 2020 şi 2021, depăşind cu 2% valoarea prepandemie din 2019.
Banca Transilvania, liderul bankingului local, apare şi în acest an în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, ocupând locul 302, la fel ca în 2021, după o creştere a valorii de brand cu 4,3%, până la 460 mil. dolari, conform Brand Finance Banking 500 din 2022. Anterior, în clasamentul mondial al brandurilor bancare din 2021 Banca Transilvania urcase 37 de locuri, până pe poziţia 302, după o creştere a valorii de brand de 19%, până la 441 mil. dolari.
Pe de altă parte, se remarcă şi creşterea forţei brandului Banca Transilvania. În 2022 forţa brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creştere de 19% faţă de 2021, intrând în teritoriul AAAĂ şi clasând BT în top 10 global (banking) la acest indicator.
Brand Finance calculează forţa unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ţinând cont de trei piloni: Brand Investment (investiţia în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor şi altor stakeholderi) şi Brand Performance (performanţa financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primeşte rating AAAĂ).