Bănci și Asigurări

BCR desfiinteaza Beraria Turist din Piata Romana si face cafenea

15.11.2005, 18:50 187

BCR se instaleaza in curand in Piata Romana, cu o prima unitate de tipul Cafe Bank ce va fi deschisa in localul vechii berarii Turist, pe care l-a preluat recent si care o va face sa beneficieze de una din pozitiile cu cea mai mare vizibilitate din zona.

BCR preia astfel un model de locatie lansat in premiera in urma cu un an de Banca Transilvania, care opereaza in prezent doua unitati de acest tip - una in Bucuresti si cealalta la Constanta.

De asemenea, chiar daca nu a promovat adoptarea conceptului, si BRD-SocGen a deschis in vara acestui an o cafenea bancara, amplasata in apropierea Pietei Dorobanti, peste drum de unitatea similara a Bancii Transilvania.

Investitiile de acest tip fac parte din efortul bancilor de a se apropia mai mult de clientela si de a capata o vizibilitate mai mare, oferind cu precadere oamenilor de afaceri un mediu informal, dar si de relaxare, combinat cu proximitatea unei agentii bancare, care ofera clientilor toate produsele si serviciile disponibile, precum si consultanta in domeniul asigurarilor si al investitiilor pe piata de capital. Prin locatia din Piata Romana, BCR spera insa sa atraga noi clienti si dintre studentii de la ASE, pe care sa si-i fidelizeze apoi.

BCR nu asteapta ca noul proprietar sa fie ales de autoritati si continua intre timp investitiile de extindere, in preajma aniversarii a 15 ani de la infiintare.

Numarul de unitati ar putea depasi 350 pana la sfarsitul acestui an, in conditiile in care, luna trecuta, banca a deschis inca sase unitati, in Ploiesti, Busteni, Calarasi, Deva, Oradea si Bucuresti. BCR incepe astfel sa-si dubleze prezenta si in orasele mai mici, precum Calarasi sau Deva, acopera zona principalelor statiuni montane de pe Valea Prahovei, in timp ce in Bucuresti numarul unitatilor a ajuns la 54.

Incepand cu precadere de anul acesta, BCR a renuntat la investitii imobiliare in sedii de proportii, optand pentru modelul unitatilor de dimensiuni mai mici, cu un grad de functionalitate mai mare.

Ramane de vazut cum va privi viitorul cumparator portofoliul imobiliar al bancii. Desi oricare investitor ar fi de acord ca este nevoie de continuarea procesului de extindere a retelei teritoriale, mergand pana la dublarea celei actuale, ar putea aparea rezerve in ceea ce priveste utilitatea spatiilor foarte mari pe care le detin mai ales sucursalele judetene ale BCR, acestea ridicand probleme de eficienta. Totusi, perspectiva extinderii gamei de servicii din oferta bancii, precum si a numarului de angajati adusi in fata ghiseului, pentru lucru direct cu clientela, ar urma sa rezolve in timp aceasta problema.

In acelasi timp, exista varianta ca investitorul ales sa decida sa-si recupereze o parte din bani din vanzarea unor activ imobiliare ale bancii, preferand apoi varianta inchirierii de locatii.

Potrivit expertilor din domeniul imobiliar, BCR are cea mai valoroasa retea de sedii si proprietati dintre toate bancile de pe piata.

Valoarea este data atat de numarul si marimea proprietatilor, cat si de pozitionarea acestora, care asigura un pret bun pe metru patrat de proprietate. Potrivit informatiilor din piata, BCR detine aproximativ 250 de proprietati in diferite orase din tara, valoarea acestora fiind estimata in jurul a 300 de milioane de euro.

In plus, portofoliul BCR include si multe centre de training si de odihna pentru angajati. In ultimii ani, banca a derulat o strategie de rentabilizare a portofoliului sau de proprietati imobiliare. Astfel, o parte dintre proprietati au fost vandute, iar cele mai bune dintre locatiile neutilizate au fost inchiriate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO