Bănci și Asigurări

Aurel Badea, Deputy CEO, Allianz-Ţiriac: Piaţa de asigurări pe segmentul companii creşte şi sunt elemente de potenţial deja menţionate, zona de energii verzi. Gradul de penetrare îl estimăm la 15%, cel mult 20%, sunt cam 1 milion de companii în România, din care 800.000 microîntreprinderi

ZF Bankers Summit 2023, ziua 3

Aurel Badea, Deputy CEO, Allianz-Ţiriac: Piaţa de...

Autor: Mircea Nica

28.06.2023, 14:17 65

Piaţa de asigurări pe segmentul companii creşte şi sunt elemente de potenţial deja menţionate, zona de energii verzi. Gradul de penetrare îl estimăm la 15%, cel mult 20%, sunt cam 1 milion de companii în România, din care 800.000 microîntreprinderi, a spus Aurel Badea, Deputy CEO, Allianz-Ţiriac, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2023, ziua 3.

“Inflaţia contribuie la creştere practic pentru că activele au o valoare mai mare sub presiunea inflaţiei. Am văzut percepţia în zona de distribuţie şi la clienţi şi vedem o creştere a sumelor asigurate astfel încât valorile în caz de întrerupere a afacerii, de incendiu să fie actualizate. În acelaşi timp, gradul de penetrare îl estimăm la 15%, cel mult 20%, sunt cam 1 milion de companii în România, din care 800.000 microîntreprinderi. Zona de companii mijlocii şi mari este 80-90%. Teama este dacă au un program de asigurare corespunzător. Este loc de creştere pe zona de IMM-uri. Trebuie să găsim soluţiile potrivite împreună cu partenerii din distribuţie, cu accesul acestor IMM-uri fie online, fie prin distribuţie cu produse simplificate astfel încât să ajungă la ei practic soluţia de asigurare şi să nu aibă probleme cu întreruperea activităţii”, a mai adăugat Aurel Badea.

Ce a mai spus Aurel Badea, Deputy CEO, Allianz-Ţiriac:

Noi avem ca şi structură de distribuţie o reţea de agenţi destul de mare, dar într-adevăr bokerii sunt partenerii principali şi contribuie la dezvoltarea pieţei de asigurări şi în particular pentru segmentul de companii brokerii sunt partenerul principal.

Allianz rulează anual un sondaj cu companii din toată lumea, inclusiv din România Pentru 2022 managerii care au fost intervievaţi au pus pe primele trei locuri riscurile legate de preţul energiei, după care urma zona de inflaţie şi macroeconomie şi pe locul trei ameninţările de stabilitate legislativă, reglementări şi abia apoi urmau riscurile de asigurări. Riscurile pe care le punctau managerii din România erau riscurile de incediu, de întreruperea afacerii şi de Securitate cibernetică.

Altfel, avem o creştere de circa 10% la 6 luni care vine din toată linia de asigurare şi oarecum este generată de dezvoltarea economică. Dacă ne uităm din perspectivă, inflaţia este de 10%.

Sunt mai multe opinii cu privire la evoluţia macroeconomică a economiei. România primeşte în continuare un flux de investiţii puternic care va susţine dezvoltarea economică. Dacă ne uităm efectiv în relaţia cu partenerii noştri se vede o presiune mai mare pe fluxurile financiare şi o atenţie mai mare la modul în care îşi gestionează discuţiile pe programele de asigurare, dar nu o abordare de tip criză.

Sunt mai multe iniţiative. Avem un partener bancar, UniCredit, cu care lucrăm şi încercăm să dezvoltăm o soluţie pe zona aceasta de microîntreprinderi. Ne gândim şi la distribuţia online ca şi opţiune de viitor, mai ales pentru companiile foarte mici care practic în momentul de faţă sunt neasigurate şi explorăm şi parteneriatele cu brokerii. Avem un produs simplificat pe zona de IMM-uri, dar încă nu este distribuit în linii mari, încă îi căutăm locul în piaţă.

Vedem o creştere a sofisticării. Cererea de asigurare prin brokeri devine mai complexă, mai sofisticată. Pe zona de răspundere civilă cererea începe să crească, gradul de penetrare este scăzut în acest moment şi vedem răspunderea producătorului sau răspunderi sofisticate care derivă din diverse contracte. În general companii care ies în afara ţării şi au contracte cu parteneri externi. Vedem IPO-uri, unele de succes, altele nu. IPO implică nişte riscuri pentru cel care îl organizează şi trebuie să achiziţioneze o poliţă de asigurare pentru această răspundere. Vedem un nivel de solicitare care deja este complex. Uneori găsim soluţii local, alteori nu găsim soluţii şi atunci brokerii le caută în afara ţării.

Pandemia a schimbat atitudinea faţă de o poliţă de business interruption. Au fost discuţii intense în perioada de pandemie dacă întreruperea afacerii ca urmare a riscului de pandemie este un risc acoperit sau nu, iar în anumite situaţii, în funcţie de produsele care erau în piaţa respectivă, asigurătorii au făcut plăţi în România. Produsul de întrerupere a afacerii nu acoperă riscul pandemic, dar din ce îmi amintesc din discuţiile cu partenerii, în perioada respectivă au fost activate teme care în perioada respectivă erau adormite. Pentru industrie şi pentru companii este bine pentru că riscul devine transparent şi poţi să înţelegi dacă ai o opţiune sau nu pentru el.

S-a schimbat destul de mult percepţia companiilor. Conducerile companiilor le-au preluat generaţiile mai noi. Nu se mai vede o diferenţă de abordare între firmele cu capital românesc şi firmele cu capital internaţional. Este doar tipul de companie, dacă este microîntreprindere sau întreprindere mare. A evoluat managementul şi evoluează în continuare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO