Bănci și Asigurări

Asigurătorii urcă pe retail, dar scad pe companii

Asigurătorii urcă pe retail, dar scad pe companii

Asigurătorii urcă pe retail, dar scad pe companii

02.08.2010, 23:49 24

Asigurătorii au înregistrat o scădere a businessului venit de lacompanii cu 3% anul trecut pe segmentul asigurărilor generale, înschimb pe retail au avut o creştere de 16%, arată datele dinraportul anual al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA),publicat recent.

Pe segmentul persoanelor juridice primele brute sub­scrise dinasigurări generale au fost de 4,85 mld. lei (1,15 mld. euro) anultrecut, faţă de 5 mld. lei în anul anterior, iar pe segmentulpersoanelor fizice - de 2,38 mld. lei (565 mil. euro), comparativcu 2,05 mld. lei în 2008.

Ponderea clienţilor persoane fizice în portofoliul companiilorde asigurări generale a urcat de la 29% în 2008 la aproape 33% anultrecut. În ceea ce priveşte clienţii companii, aceştia reprezentaula sfârşitul lui 2009 circa 67% din portofoliul asigurătorilor,faţă de 71% în anul anterior.

"Scăderea subscrierilor de la persoane juridice a fost cauzatăde scăderea activelor companiilor şi a volumului de afaceri, careau determinat reducerea cotaţiilor de primă pentru poliţeleîncheiate", afirmă Gheorghe Grad, directorul general al brokeruluide asigurări SRBA.

El dă drept exemplu sectorul transporturilor, care a scăzutsemnificativ în 2009, ceea ce înseamnă că au fost cumpărate maipuţine poliţe de tip cargo. De asemenea, asigurările de proprietăţiau fost mai ieftine, în condiţiile în care a scăzut valoarea depiaţă a acestora. Scăderea preţului la acest tip de asigurări afost determinată şi de intensificarea competiţiei pe acest segmentîn ultimii ani.

"Gândiţi-vă numai ce valori aveau sediile companiilor în urmă cucâţiva ani. Sunt zone în care aceste sedii şi-au redus valoarea lajumătate, ceea ce înseamnă că şi primele au scăzut corespunzător",mai spune Grad.

Cele mai mari companii din piaţa asigurărilor în 2009,Allianz-Ţiriac şi Omniasig, se bazează pe subscrierile de laclienţii persoane juridice, care au ponderi de 80,5%, respectiv de78,8%, potrivit raportului CSA. Pe de altă parte, la a treiacompanie de asigurări la sfârşitul anului trecut, Astra, clienţiicompanii reprezintă 55% din totalul sub­scrierilor.

În general, au poziţii mai puternice pe segmentul de retailcompaniile care au vândut multe poliţe RCA (răspundere civilă autoobligatorie), cum ar fi Astra, Euroins (68% din prime sunt de laclienţi de retail) sau Carpatica Asig (49%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO