Auto

Test Auto ZF: Mercedes-Benz CLA 250, sedan cu performanţe de hot-hatch

Test Auto ZF: Mercedes-Benz CLA 250, sedan cu...

Autor: Bogdan Alecu

02.12.2013, 19:25 1573

Sedanurile compacte au fost încă de la început asociate cu pieţele emergente, cu clienţii care doreau atât o maşină încăpătoare, cu un portbagaj cât mai spaţios cât şi un automobil elegant. Aşa au apărut modele precum Skoda Octavia, Renault Megane Sedan sau mai nou, Renault Fluence, Ford Focus Sedan sau VW Jetta.

În 2011 termenul de „sedan compact” a suferit modificări. Audi şi Mercedes-Benz nu au mai considerat segmentul a fi unul pentru pieţe emergente sau clienţi cu buget limitat. La acea vreme a apărut primul concept de A3 Sedan, iar ulterior şi Mercedes-Benz a prezentat un model pe acest segment – CLA. Spre deosebire de celelalte sedanuri compacte de până acum, A3 şi CLA doresc să creeze o nouă nişă - automobile sportive care pot fi şi practice.

Mercedes-Benz CLA duce şi mai departe acest concept, în condiţiile în care preţul său de pornire este de peste 32.000 de euro cu TVA, preţ foarte apropiat de cel de pornire pentru sedanul de clasă medie C-Klasse. Dar spre deosebire de C-Klasse, care se doreşte a fi o maşină mai elegantă, CLA pariază pe sportivitate, iar motorul de 2,0 litri supraalimentat de 211 CP se potriveşte foarte bine cu această filozofie.

La interior se poate observa direct faptul că CLA are la bază aceeaşi platformă tehnică cu noul A-Klasse, dar acest lucru nu poate fi considerat un minus. La acesta singurul  lucru care poate fi reproşat este amplasarea comenzilor pentru sistemul de aer condiţionat, mult prea jos pentru a fi considerate ergonomice. În rest, sunt aceleaşi ceasuri de bord, consolă centrală şi comenzi. Dar, CLA se diferenţiază de A-Klasse prin faptul că oferă pe lista de opţionale mai multe tapiţerii, ornamente şi nuanţe.

Spaţiul interior este tipic pentru un „coupe” compact cu patru uşi. Stilul adoptat este unul de automobil de life-style compact, iar locurile din spate o respectă în tocmai segmentul acesta.

Unde plusează CLA este la capitolul portbagaj – acesta are o capacitate de 470  de litri, suficient de spaţios pentru orice vacanţă.

Ce a impresionat a fost motorul supraalimentat, care oferă şi o „coloană sonoră” demnă de orice automobil sport atunci când este apăsată pedala de acceleraţie. Cutia de viteze automată cu şapte trepte oferă intervale foarte scurte de schimbare a vitezelor, iar modul Sport amplifică şi mai mult senzaţia de dinamism.

La nivelul primelor nouă luni ale acestui an, pe piaţa locală s-au livrat aproape 80 de modele CLA, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), adică aproape două treimi din vânzările C-Klasse, şi mai puţin de jumătate din cele de A-Klasse.

 

Model: Mercedes-Benz CLA250

Propulsie: turbo, benzină, L4, 1.991 cmc, tracţiune spate, transmisie automată cu şapte trepte, 180 CP la 5.100 rpm, 250 Nm la 1.250 rpm

Performanţe: 0-100 km/h 7,3 s, viteză maximă 232 km/h, consum mediu 5,6 l/100 km, emisii CO2 130 g/km.

Preţ: de la 40.300 de euro cu TVA

Plus: Design, performanţe dinamice

Minus: Preţ ridicat

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO