Auto

Termen-limită pentru inaugurarea podului de la Brăila, anunţat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: 27 iunie 2023. Recent, reprezentanţii Webuild spuneau că se află „în ultima etapă pentru construcţia po­dului de la Brăila”

Termen-limită pentru inaugurarea podului de la Brăila,...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

21.04.2023, 18:37 184

Podul de peste Dunăre de la Brăila are o dată setată pentru inaugurare, termenul-limită fiind în jurul zilei de 27 iunie 2023, potrivit unui anunţ făcut vineri de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Undeva în iunie, în jurul datei de 27 iunie, plus/minus câteva zile, se va inaugura podul de la Brăila”, a anunţat ministrul Transporturilor într-o conferinţă de presă.

Tot el a adăugat că drumurile de legătură vor fi gata doar parţial până la vară. Deoarece pe şantierul podului lucrează o companie din Italia, la inaugurare va fi invitat şi ministrul italian al Transporturilor.

Recent, reprezentanţii Webuild spuneau, într-un răspuns la o solicitare ZF, că se află „în ultima etapă pentru construcţia po­dului de la Brăila”. Angajamentul luat la semnarea contractului era ca pe podul de la Brăila să se poată circula la finalul anului 2022, potrivit informaţiilor Companiei Naţionale de Administra­re a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), însă nu a fost dat încă în folosinţă.

Podul de la Brăila este un proiect emblematic pentru portofoliul gru­pu­lui ita­lian, fiind al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa Continen­tală, cu o lungime de aproape 2 kilo­metri. Acesta va face legătura între Brăila şi oraşul Măcin din judeţul Tul­cea.

Lucrările au început pe 21 de­cembrie 2018 şi au presupus o valoare totală de 2,3 miliarde de lei, incluzând şi drumurile de acces, finanţare obţi­nută în mare parte din fonduri euro­pene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), dar şi din bugetul de stat.

Printre contractele pe care con­structorul italian le-a câştigat pe piaţa locală în 2022 se numără cel pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de electrificare şi modernizare a infrastructurii ferovia­re pentru lotul 4 Aleşd-Frontieră, de aproximativ 47 de kilometri, parte din tronsonul de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor. Finanţa­rea este prevăzut să se facă prin Pla­nul Naţional de Redresare şi Rezili­en­ţă (PNRR), valoarea contractului ridicându-se la 490 de milioane de euro. Acest proiect va crea, direct şi indirect, 1.000 de locuri de muncă.

Tot anul trecut, Webuild a câşti­gat un contract de 291 de milioane de euro pentru modernizarea şi lărgirea lotului 3 din secţiunea Caransabeş - Arad - Timişoara, una dintre cele mai importante linii de cale ferată din România. Vor fi create 600 de locuri în vederea realizării acestui proiect, se arată pe site-ul grupului, finanţarea fiind făcută prin Programul Opera­ţional Infrastructură Mare.

Webuild Spa Milano Sucursala România Bucureşti a realizat în 2021 o cifră de afaceri de peste 1,3 miliarde de lei şi un profit net de 43,9 milioane de lei, având un număr mediu de 742 de angajaţi, conform celor mai recente date disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Webuild este fosta companie de construcţii Salini Impregilo şi a preluat în vara anului 2021 opera­ţiunile Astaldi legate de construcţii, infrastructură, inginerie, design, întreţinere şi altele.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO