Auto

Supremaţia sportivităţii: Renault Megane RS

Supremaţia sportivităţii: Renault Megane RS

Autor: Bogdan Alecu

17.09.2011, 14:26 988

Megane RS nu este singur pe segmentul compactelor sportive - trebuie să se confrunte şi cu Seat Leon Cupra, cu viitorul Focus ST dar chiar şi modele premium precum Seria 1 de la BMW.

Dacă ar fi să comparăm Megane RS cu un Megane normal, am găsi puţine elemente comune. Exteriorul a fost modificat destul de puternic cu elemente care îmbunătăţesc aerodinamicitatea fără să pară stridente sau să deranjeze vizual - avem jante de 18 inchi vopsite în negru, eleron spate, pasaje evazate şi praguri.

Aceeaşi tendinţă se remarcă şi la interior. Poziţia la volan este mai joasă ca la generaţia anterioară şi mai sportivă. Scaunele Recaro oferă paradoxal şi o susţinere demnă de maşinile de competiţii, dar şi un confort ridicat la drumuri lungi, iar volanul, cu toate că la prima vedere aminteşte de cel standard, este exact cât trebuie de gros şi oferă o priză demnă de kiturile M de la BMW.

Sub capotă se află un nou propulsor de 2,0 litri care acum dezvoltă 250 CP şi 340 Nm cuplat la o cutie manuală cu şase trepte, cu o timonerie precisă şi o cursă a levierului exact cât e necesar de lungă.

Pentru cei ce doresc un temperament şi mai sportiv, Megane RS poate fi achiziţionat cu şasiul Sport dar şi unul Cup, conceput mai degrabă pentru WRC, în condiţiile în care aceasta dispune şi de un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea faţă, arcuri mai tari, bare stabilizatoare mai mari, etrieri vopsiţi în roşu şi discuri de frână speciale.

Noul RS este mai rapid decât generaţia anterioară şI se poate lăuda cu un torque steering mult redus, aproape imperceptibil, direcţia nefiind influenţată. indiferent cât de tare apeşi pedala de acceleraţie.

Din punct de vedere al comportamentului rutier, Megane RS are două laturi - cea cuminte, cu care se poate obţine un consum de combustibil de sub 10 litri în oraş şi chiar de 7-8 litri în afară, dar şi una vulcanică. Dacă nu stăpâneşti bine setea de adrenalină, consumul creşte imediat. Din punct de vedere dinamic, maşina este limitată doar de abilităţile celui de la volan. Motorul urcă extrem de rapid în turaţii şi pare să aibă resurse nelimitate de putere.

Preţul unui Megane RS este de 25.000 de euro, cu TVA inclus. În afara performanţelor sportive hot-hatchul dispune de şase airbaguri, sistem keyless, sistem audio cu Bluetooth, sistem Sport Dynamic Management, climatizare şi volan sport.

Caracteristici tehnice

Model: Renault Megane RS

Motor: benzină, 2,0T, 250 CP, 340 Nm

Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Acc. 0-100 km/h 6,1 secunde

Viteză maximă: 245 km/h

Consum mediu: 8,4 litri/100 km

Preţ (cu TVA): 25.000 de euro

Plus: design, performanţe ridicate, preţ scăzut

Minus: consum ridicat în traficul urban

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO