Auto

Şeful Citroën: Vânzările îşi vor reveni după ce se vor achita creditele din perioada de „boom“

Şeful Citroën: Vânzările îşi vor reveni după ce se vor achita creditele din perioada de „boom“

Autor: Bogdan Alecu

09.11.2011, 12:31 572

"Piaţa auto locală va fi anul acesta undeva la 95.000 de autoturisme şi aproape 105.000 de autoturisme plus vehicule comerciale. Piaţa locală îşi va reveni, dar numai atunci când se vor achita creditele luate în perioada de «boom» din 2007-2008, iar clienţii vor fi din nou dispuşi să contracteze un împrumut", a spus Marc Gueudin, director general al Citroën România.

Gueudin a preluat în prima parte a acestui an conducerea importatorului mărcii franceze de la Didier Gerard, fiind cel de-al treilea director din ultimii patru ani ai companiei.

În primele nouă luni ale acestui an vânzările de autoturisme Citroën au scăzut cu 23% faţă de perioada similară a anului trecut la puţin peste 900 de unităţi, conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe o piaţă a autoturismelor de import care s-a redus cu 7%.

În acelaşi timp, vânzările de vehicule comerciale Citroën au crescut cu 121%, la peste 700 de utilitare, avans de aproape patru ori mai mare decât cel al pieţei.

În condiţiile în care numai una din trei maşini vândute pe piaţa locală în acest an a fost achiziţionată în cadrul programului de reînnoire a parcului auto cu o lună înaintea încheierii acestuia, tot mai mulţi dealeri şi importatori s-au reorientat spre a atrage persoanele juridice, în timp ce clienţii obişnuiţi intră tot mai rar în showroomuri.

"Piaţa destinată persoanelor fizice este acum complet blocată. Este greu să atragi acum noi clienţi deoarece nu suntem un brand care să vândă maşini ieftine. Nu ne putem bate cu Dacia deoarece un Logan poate fi cumpărat cu 6.000 de euro sau chiar mai puţin", a spus Gueudin.

Bătălia preţurilor continuă

Dacă anul trecut până la finele lunii octombrie deja dealerii auto vânduseră aproape 52.000 de maşini noi, din care 22.800 reprezentau automobile marca Dacia, anul acesta Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a contabilizat numai 25.549 de maşini noi din care mai puţin de 8.000 au reprezentat modele asamblate la Mioveni.

Astfel, în acelaşi interval programul nu a avut decât jumătate din efectul de anul trecut, iar Dacia a vândut chiar cu aproape două treimi mai puţine maşini.

"Este greu de spus când ar trebui oprit programul de casare din România. Este acum în al şaselea an, dar putem vedea că nu mai merge atât de bine. Pentru noi spre exemplu vânzările prin programul «Rabla» nu sunt prea mari. Principalii câştigători ai programului sunt Dacia, Chevrolet şi Opel. Cu toate că Dacia are o cotă mai mică din program anul acesta, este în continuare principalul câştigător. Programul este dedicat celor care nu au prea mulţi bani şi care acum au şi mai puţini bani", a declarat Marc Gueudin.

În opinia şefului Citroën "bătălia preţurilor" continuă în piaţă, avantaj în această luptă având cei care produc maşini şi pe pieţe mai ieftine precum Turcia.

"Astăzi există în continuare o bătălie a preţurilor, cu discounturi. Şi noi suntem în această piaţă, dar există un anumit nivel sub care nu putem ajunge deoarece maşinile noastre sunt fabricate în Europa de Vest. Spre comparaţie, Renault fabrică maşini şi în Turcia. În al doilea rând, noi nu vrem să facem maşini low-cost", a spus Gueudin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO