Auto

​REPORTAJ: „Mulţi dintre cei care ajung pe un circuit de viteză au senzaţia că ştiu să conducă foarte bine. Practica arată de multe ori altceva”

FOTO

FOTO

Autor: Corina Mirea

12.08.2015, 09:06 2349

Odată ajunşi pe un circuit de viteză sau în faţa unui instructor de conducere puţini şoferi admit că au lacune în ceea ce priveşte bagajul de cunoştinţe legate de condus. Iar tentaţia de a spune „ştiu tot” este cu atât mai mare când li se oferă cheile unei maşini puternice, iar în dreapta un instructor sau un pilot de raliu cu multe diplome la activ le urmăreşte fiecare viraj sau trasă.

„În general, aproape toţi cei care vin la cursuri de conducere au senzaţia că ştiu să conducă foarte bine, că nimic nu îi poate destabiliza şi că sunt pregătiţi pentru orice. Practica arată altceva. Încă se mai stă frecvent cu o singură mână pe volan, cu scaunul dat pe spate şi încă se mai intră în viraje prea tare. Acestea fiind cele mai frecvente greşeli pe care le fac şoferii”, spune Gabriel Ivanov, unul dintre instructorii şcolii de conducere defensivă Smart Driving (Guidare Pilotare România), înfiinţată la finalul anului 2013 de antreprenorul italian Andrea Fogliazza. Şcoala pe care o conduce Fogliazza a organizat în perioada 31 – 2 august cea de-a doua etapă a Smart Driving Series, eveniment automobilistic ce îmbină cursuri şi competiţii auto pentru tinerii care vor să intre în lumea motor sport-ului, dar şi pentru adulţii pasionaţi de curse şi viteză. Evenimentul a avut loc la circuitul Motor Park România din comuna Adâncata, judeţul Ialomiţa, iar atât participanţii la competiţia Smart Driving Series, cât şi spectatorii au avut ocazia să urmărească şi spectacolul făcut de piloţii care au luat startul a treia etapă a Campionatului Naţional de Turisme, Cupa Logan şi Cupa Lupo.

La startul celei de-a doua etape a Smart Driving Series s-au aliniat 14 piloţi la categoriile Gentleman şi Junior, care au stat la volanul unei “flote” BMW 228i Coupé, cu un motor TwinPower Turbo de 1998 cmc ce dezvoltă 245 de cai putere.

Atât cursele “profesioniştilor” în viteză, cât şi cele ale “amatorilor” (cei înscrişi la Smart Driving Series) au avut parte de noutăţi – la Cupa Lupo câştigătoare a fost o fată în vârstă de 17 ani (Bianca Anton), singura înscrisă în această cursă, iar la competiţia Smart Driving Series, cursă monomarcă, plecarea a fost pe grila de start, iar piloţii au avut interdicţia de a depăşi după intrarea în primul viraj. Astfel, puşi în faţa imposibilităţii de a mai depăşi,  concurenţii au fost nevoiţi să piloteze la viteze ridicate, la o distanţă mică între maşini, încercând să obţină cel mai bun timp. La Smart Driving Series a participat şi o tânără în vârstă de 19 ani.

“Până la momentul competiţiei toţi cei înscrişi am avut parte şi de câteva zile de antrenamente şi de cursuri. Sunt pasionată de maşini de mică, conduc foarte des, dar asta nu înseamnă că ştiam tot. Am învăţat foarte multe într-un timp scurt. Toată lumea poate conduce cu o viteză foarte mare, dar foarte puţini ştiu să o facă în siguranţă”, spune Ana-Maria Calea. Ea este unul dintre “juniorii” care au primit burse pentru a participa la cursurile şi la competiţia Smart Driving.

Printre turele de antrenament şi cursele de pe Motor Park România, modelele BMW 228i Coupé au şi putut fi testate, iniţial timp de trei ture (de încălzire), apoi într-o cursă cronometrată (de Time Attack). La final, recompensa celor care testau maşinile a venit din partea instructorilor Smart Driving, care au condus în spiritul curselor la care participă în mod profesionist. Abia într-un astfel de moment iese la iveală stabilitatea BMW 228i Coupé, care atinge suta de kilometri în 5,7 secunde, cu peste o secundă mai devreme decât modelul 220i.

Următoarea etapă Smart Driving Series este planificată pentru 25-27 septembrie, la Iaşi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO