Auto

Test Auto ZF. Hyundai i10 Duo GPL: Costuri mai mici pentru flote

foto

foto

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

02.07.2015, 19:24 2190

Hyundai a derulat în ultimii opt ani o adevărată revoluţie în ceea priveşte modelele sale, iar cu fiecare generaţie nouă constructorul sud-coreean a încercat să urce tot mai mult. Din acest motiv, evoluţia gamei a continuat cu modelul de clasă mini i10, care de anul trecut vine cu o versiune specială ce dispune şi de instalaţie de GPL montată în fabrică. Avantajul? Maşina dispune direct de sistem de alimentare pentru rezervorul de GPL, astfel încât tabla nu este tăiată ulterior  - şi implicit este eliminat riscul de apariţie a ruginei, rezervorul este amplasat în locul roţii de rezervă şi nu ocupă loc suplimentar în portbagaj iar pe panoul de bord este inclus un indicator de bord pentru acest rezervor. În plus, autonomia automobilului creşte atunci când se rulează cu ambele tipuri de combustibli, benzină şi GPL. Din păcate computerul de bord nu oferă informaţii despre consum şi nici despre autonomie, nici în modul benzină şi nici în cel GPL.

Diferenţa de preţ între varianta normală cu motor de 1,0 litri pe benzină este de circa 250 de euro, în condiţiile în care pe echiparea Duo S i10 pleacă de la 9.738 de euro cu TVA, iar pentru varianta cu GPL de la 9.986 de euro cu TVA, diferenţă care se poate amortiza în doar câteva luni.

Maşina dispune de un motor de 1,0 litri de 69 CP în modul benzină şi 67 CP pe GPL şi un cuplu motor de 90 Nm la 3.500 rpm pe GPL şi 93 Nm pe benzină. Surprinzător poate, dar este mai distractiv de condus în modul GPL deoarece motorul urcă mult mai rapid în turaţii şi maşina se simte mai vioaie. În ceea ce priveşte consumul, în modul GPL, în traficul urban acesta este de 8,3 litri/100 km, ceea ce luând în calcul un preţ de 2,41 lei pe litru ar costa 20 de lei. În modul benzină consumul urban este de 6,5 litri/100 km, care cu 5,6 lei litrul de benzină ar costa 36 de lei, astfel încât, în modul GPL i10 ar aduce reduceri considerabile bugetului unei firme care utilizează o flotă de automobile Hyundai i10. În extraurban consumul de GPL este de 5,4 litri/100 km, iar cel de benzină de 4,2 litri/100 km, însă de asemenea costurile pot fi mult mai mici pe modul GPL. Dincolo de avantajul costurilor mai mici pentru gaz, maşina emite mai puţin dioxid de carbon cu cel puţin zece grame per kilometru.

Interiorul este locul de vede faptul că Hyundai continuă să progreseze foarte mult. Cu toate că în acest caz discutăm despre un automobil de clasă mini, cu un preţ de puţin sub 10.000 de euro, calitatea materialelor şi a îmbinărilor este mult peste ceea ce s-ar aştepta un client. Şi tot surprinzător este spaţiul interior, care poate acomoda chiar şi cinci pasageri fără a-i înghesui. De asemenea, portbagajul are o capacitate de 252 litri, volum comparabil chiar cu maşinile de clasă mică.

Miza noului Hyundai i10 este atragerea atât de clienţi persoane fizice, care doresc un automobil de oraş, dar suficient de spaţios pentru o ieşire ocazională, dar şi pentru firme în căutare de noi soluţii de reducere a costurilor. Şi cum carburantul are un preţ tot mai mare, trecerea pe GPL poate fi soluţia pe care acestea o căutau.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO