Auto

Mazda2, automobilul de oras cu pretentii sportive

Mazda2, automobilul de oras cu pretentii sportive

Noua Mazda2 este asamblata in Japonia

26.02.2008, 20:16 16

Segmentul mic, cel al automobilelor de oras, este in prezent cel mai dinamic de pe piata europeana, in special datorita compromisului intre dimensiuni reduse si spatiu interior generos.
Daca generatia precedenta a Mazda2 nu a reusit sa se impuna pe piata europeana, noul model vine cu un design specific si o noua filozofie, care sa-i permita obtinerea unei cote de piata cat mai ridicate. Spre exemplu, in ianuarie vanzarile Mazda2 au atins un nivel de 43 de unitati, aproape jumatate din vanzarile modelului pe intreg anul trecut.
Cu o lungime de 3,89 m, noua Mazda2 este mai mare ca o Toyota Yaris, dar mai scurta in comparatie cu Renault Clio III, cel care a introdus moda lungimii "de 4 m" in clasa mica. In comparatie cu generatia precedenta, care putea fi usor comparata cu un monovolum in ceea ce priveste designul exterior, de aceasta data cei de la Mazda au optat pentru unul mult mai dinamic, iar accentul a fost pus pe liniile ascutite care sa accentueze sportivitatea. Iar pentru a sublinia sportivitatea, noua generatie are o greutate mai redusa, de 1.035 kg in cazul modelului testat.
Interiorul a fost conceput pentru a oferi un grad de ergonomie cat mai ridicat. Finisarea este buna, in timp ce calitatea materialelor este optima. La nivelul plansei de bord accentul pe obtinerea unei greutati cat mai reduse devine vizibil. Aceasta nu este moale precum la modelele concurente, ci rigida. La capitolul ergonomie trebuie mentionata repozitionarea schimbatorului de viteze la baza consolei centrale, ceea ce faciliteaza atat obtinerea unui spatiu mai mare intre sofer si pasagerul din fata, dar si o actionare mai usoara.
Modelul testat era echipat cu motorul pe benzina de 1,5 litri, care dezvolta 103 CP la 6.000 rpm si un cuplu de 137 Nm la 4.000 rpm. Cum era de asteptat de la un propulsor nipon, acesta "se trezeste la viata" in plaja superioara de turatii, raspunsul acestuia fiind foarte prompt si elastic in special dupa 3.500 rpm. Motorul este cuplat la o cutie de viteze bine etajata cu cinci trepte. Consumul indicat de computerul de bord nu a depasit in oras valoarea de 8,5 litri/100 km in oras, nici macar cand s-a adoptat un stil de condus mai sportiv, in timp ce in afara, acesta a coborat pana la 4,9 litri/100km.
Pretul noii Mazda2 porneste de la 9.990 de euro, cu TVA inclusa, in cazul versiunii de pornire, si ajunge la 14.590 de euro in cazul versiunii testate, in conditiile in care lista echipamentelor contine climatizare automata, volan multifunctional, patru geamuri electrice si sistem de pornire "keyless-go".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO