Auto

Industria auto europeană îşi reia producţia, dar cui îi va vinde?

Industria auto europeană îşi reia producţia, dar cui...

Autor: Catalina Apostoiu

21.04.2020, 00:05 8340

Marii constructori auto din Germania şi Franţa se pre­gă-tesc să-şi redeschidă uzinele în contextul în care vânzările la nivel european se prăbuşesc.

Producători auto germani ca VW şi Mercedes-Benz vor reîn­cepe producţia la unele fabrici locale în această săp­tă­mână după ce Germania a relaxat unele restricţii impuse pentru stăvilirea pandemiei, scrie Reuters.

Spre deosebire de Italia şi Spania, Germania nu a impus restricţii industriei auto, însă fabricile şi-au închis operaţiunile după ce autorităţile au restricţionat circulaţia oamenilor şi au cerut închiderea dealerilor auto, afectând cererea.

La rândul lor, PSA şi Renault pun la punct noi măsuri de siguranţă în condiţiile în care marile grupuri industriale din Franţa caută să redeschidă unele fabrici înainte ca guvernul să ridice măsurile de carantină de la mijlocul lunii mai, au anunţat sindicatele, potrivit Reuters.

Producătorul auto japonez Toyota Motor a devenit pri­ma companie auto cu o uzină în Franţa care a ajuns la un acord cu sindicatele pentru o restartare graduală a producţiei din 21 aprilie la fabrica sa din nordul Franţei.

În Franţa, negocierile cu sindicatele sunt dure totuşi. PSA şi Renault au declarat că se pregătesc pentru o relansare a producţiei, dar că nu au fixat încă nicio dată. Noi protocoale de siguranţă sunt dezvoltate de constructorii auto, spun membrii sindicatelor.

Între timp, vânzările auto din Europa au suferit cel mai dra­matic declin din istorie în martie pe fondul închiderii showroomurilor şi suspendării producţiei la nivelul întregului continent, potrivit Bloomberg.

Înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 52% anual. Totalul de 853.077 unităţi marchează cel mai scăzut nivel din 1990 cel puţin. FCA Group şi PSA au suferit cele mai puternice scăderi.

Iar aprilie nu se va dovedi probabil o lună mai bună pentru vânzări.

Şi vânzările de autovehicule electrice din Europa urmează să se situeze sub aşteptări în 2020 din cauza perturbării lanţurilor de aprovizionare şi preţurilor scăzute la petrol, avertizează Fitch, potrivit EUObserver.

Consumatorii ar putea evita de asemenea maşinile electrice în condiţiile în care guvernele, afectate de pandemie, vor rămâne în urmă cu instalarea de staţii de încărcare. Constructorii auto nu vor atinge ţintele CO2 din cauza acestor factori, riscând astfel să primească amenzi dacă legile nu sunt schimbate.

Deocamdată, autorităţile de la Bruxelles nu se arată dispuse se relaxeze standardele, potrivit Financial Times.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO