Auto

Începe cursa contra-cronometru de 1,8 mld. lei pentru ultima „redută” din autostrada Sibiu-Nădlac: CNAIR a semnat contractul cu Umbrărescu şi o firmă din Bosnia pentru ultimii 9 km

Începe cursa contra-cronometru de 1,8 mld. lei pentru...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

15.10.2022, 00:01 4796

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat vineri, pe 14 octombrie, cu asocierea formată din cele trei mari firme de construcţii deţinute de familia Umbrărescu – Spedition UMB, Tehnostrade şi Sa & Pe Construction – alături de compania Euro Asfalt din Bosnia, contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pe autostrada Lugoj-Deva (A1), Lot 2: km 27Ă620 - km 56Ă220.

Este vorba despre un contract cu o valoare de 1,8 miliarde de lei, finanţare asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare şi 34 de luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 10 ani.

„Conform condiţiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m”, se arată în anunţul CNAIR.

Asocierea amintită a fost declarată câştigătoare la începutul lunii octombrie 2022, însă semnarea contractului de achiziţie publică a fost posibilă doar după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii, respectiv după soluţionarea contestaţilor sau a plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Potrivit informaţiilor de pe propriul site de prezentare, Euro Asfalt are sediul în Sarajevo, Bosnia. Compania, care are 600 de angajaţi, a mai construit proiecte de infrastructură în Albania, Slovenia, Bosnia, dar şi în Abu Dhabi.

În ceea ce priveşte celelalte trei companii din asociere, toate deţinute de familia Umbrărescu, acestea au deja experienţă în domeniul infrastructurii, Dorinel Umbrărescu fiind, de altfel, cel mai mare constructor de pe piaţa locală cu firma Spedition UMB, care a realizat afaceri de 1,3 miliarde de lei în 2021.

Spedition UMB a mai câştigat şi contractul pentru realizarea unor tronsoane din autostrada Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea. La rândul său, SA & Pe Construct a câştigat, printre altele, contractul pentru tronsonul 3 din drumul expres Craiova - Piteşti (proiect în valoare de 670,7 mil. lei), dar şi pe cel pentru autostrada de centură Bucureşti (în valoare de 312,6 mil. lei).

Ecoductele de pe A1 Lugoj-Deva, cele pe care ar urma să le construiască acum câştigătorii contractului, rămăseseră ultimii kilometri sub semnul întrebării din autostradă. La final de iunie 2022, Spedition UMB, grecii de la Aktor şi patru constructori din Turcia au depus oferte pentru proiectare şi execuţie în cazul tronsonului lipsă de 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Atunci când şi acesta va fi gata, ar însemna că, la aproape 40 de ani de la căderea comunismului, România va avea o primă autostradă „cap-coadă”. Se va putea circula astfel neîntrerupt de la Constanţa la Nădlac şi mai departe către Budapesta, Viena şi Europa de Vest.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO