Auto

Cât costă întreţinerea la o maşină second-hand faţă de una nouă?

Cât costă întreţinerea la o maşină second-hand faţă de una nouă?
23.07.2010, 00:00 12803

Preţul de achiziţie nu este aproape niciodată singurul "cost"care trebuie achitat atunci când cumperi o maşină. Cele mai puţinplăcute sunt legate de reparaţii, în cazul maşinilor uzate.

O maşină uzată este întotdeauna înlocuită de una nouă din câtevaprincipii fundamentale. Primul - iese din garanţie, şi implicit totce se va strica de atunci înainte va fi achitat de proprietar, iaral doilea, costul legat de întreţinerea acesteia urcă din ce în cemai mult, deoarece trebuie înlocuite componente cheie ale acesteia.Din acest motiv vedem pe autopro.ro, mobile.ro sau autovit.ro miide maşini la "superoferte" gen Porsche Cayenne din 2003 la 15.000de euro - un preţ de Dacia Duster nou. Dar nu de aici vinvolumele.

În fiecare lună vedem în rapoartele Direcţiei Regim Permise şiÎnmatriculare a Vehiculelor cum peste 10.000 de maşini second-handdin Europa de Vest intră în România. Acestea au preţuri similare cuale unui model Dacia Logan, dar costuri de întreţinere de zeci deori mai ridicate. Costuri care aproape niciodată nu sunt luate încalcul de către cei care le cumpără.

Spre exemplu, cu 8.000 de euro avem de ales între un VW Golf V1,9 TDI din 2006 sau un Logan 1,6i 90 CP nou. Amândouă au aproapeaceleaşi dotări - aer condiţionat, geamuri electrice, ABS, computerde bord şi radio-CD, dar modelul german dispune de o imagine demarcă mai bună - alături de 80.000 km în plus desigur. Ce înseamnăefectiv kilometri în plus? - bani în plus când vine vorba deîntreţinere. Spre exemplu, reviziile pentru un Logan 1,6i 90 CP vorcosta în 100.000 km aproape 800 de euro, adica în jur de 3.200 delei. În condiţiile în care acum Dacia oferă gratuit o garanţie de 4ani, orice alt defect va fi remediat fără niciun costsuplimentar.

În cazul unui Golf V 1,9 TDI între 90.000 km şi 150.000 km se vaplăti numai pe revizii aceeaşi sumă de aproximativ 800 de euro, darla aceasta se vor adăuga "surprize" precum - un set nou de anvelope300 de euro, un kit de ambreiaj care trebui schimbat la 70-80.000km - încă aproape 300 de euro, un set nou de amortizoare - încă 330de euro, discuri şi plăcuţe noi de frână, pivoţi şi bucşe la roţi.Dacă maşina nu a fost utilizată corespunzător putem discuta şi de onouă turbină în cazul motorizărilor diesel în valoare de aproape 70mil. lei vechi. Astfel, numai dintr-o simplă enumerare discutăm decheltuieli suplimentare de 2.500 de euro. Deci se cheltuieşte 8.000de euro pe o maşină de patru ani vechime, în care se mai investeşteîncă 2.500 de euro - adică 10.500 de euro în total. Toate acesta încondiţiile în care în cadrul programului "Rabla" un VW Golf VI noucostă 9.990 de euro, desigur cu trei tichete (care pot fiachiziţionate cu mai puţin de 800 de euro din piaţă), în timp ce unFord Focus costă 10.300 de euro, dar cu un motor de 1,6 litri, nu1,4 cum este modelul german.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO