Auto

Audi A8 Hybrid: luxul, acum reinventat electric

Audi A8 Hybrid: luxul, acum reinventat electric

Autor: Bogdan Alecu

08.04.2012, 12:39 718

La câţiva ani distanţă de când Mer­ce­­des-Benz a prezentat S400 Hybrid, iar BMW 7 ActiveHybrid, acum şi Audi intră în competiţia limu­zi­nelor de lux care dispun atât de un motor pe benzină, cât şi de unul electric.

Ceea ce diferenţiază A8-ul de prin­ci­palii concurenţi este dimensiunea moto­rului pe benzină. Într-o eră în care im­­pozitele şi taxele sunt calculate în funcţie de cilindree şi nu de preţul maşinii Audi A8 este cea mai corectă alegere pen­tru un executiv care doreşte să evite pe cât posibil plata oricărui impozit. De ce? Având în vedere că este un hibrid, nu se plăteşte taxa de poluare - care ar fi costat oricum sub 400 de euro, luând în calcul doar motorul pe benzină. Mai mult, motorul de 2,0 litri îi asigură şi un im­­pozit anual de 180 de lei, o nimica toată pentru cineva care plăteşte cel puţin 90.000 de euro pe o limuzină de lux.

Sub capota lui A8 Hybrid se re­gă­seşte acelaşi sistem ca şi pe Q5 Hybrid, pe care l-am testat anul trecut şi de care am fost la acea vreme foarte impre­sio­naţi. Vorbim de un sistem alcătuit dintr-un propulsor pe benzină de 2,0 TFSI de 211 CP şi un motor electric, care dez­voltă în total 245 CP şi 480 Nm. Pu­terea este livrată către puntea faţă printr-o cutie de viteze automată de tip tiptronic cu opt trepte. Ca performanţe maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde şi poate atinge 235 km/h, în timp ce consumul mediu a fost redus la 6,3 litri/100 km. Din punct de vedere al comportamentului dinamic, cuplul mo­tor oferit de motorul electric se simte imediat cum pleci de pe loc. Dacă apeşi mai încet pedala de acceleraţie, atunci motorul pe benzină rămâne oprit şi se poate parcurge fără acesta cel mult trei kilometri, cu o viteză de 60 km/h şi cel mult 100 km/h. Din punct de vedere al consumului, da­torită autostră­zilor germane fără limită de viteză, unde am ajuns şi la viteza ma­ximă a maşinii nu am realizat con­su­mul mediu "oficial", ci unul de 9,5 litri/100 km. Partea bună este că indi­ferent de stilul de condus, nu am depăşit valoarea de 10 litri/100 km.

Ceea ce nu ne-a plăcut la A8 este faptul că bateriile sunt amplasate în portbagaj şi ocupă aproape jumătate din volumul acestuia - de la 510 litri la versiunea "normală" s-a ajuns la 335 litri, adică tot atât cât are un Audi A3. Cu toate că ne-am fi aşteptat ca maşina să fie cu mult mai grea datorită ba­teriilor, dacă ne uităm la cifre A8-ul hibrid are aceeaşi greutate ca acela echi­pat cu dieselul de 3,0 litri.

În ceea ce priveşte preţul, acesta nu a fost comunicat oficial pentru Ro­mânia, dar ne aşteptăm să pornească de la cel puţin 90.000-100.000 de euro.

Model: Audi A8 Hybrid

  • Propulsie: Hibrid, motor electric plus L4 2,0 TFSI: 1.984 cmc, tracţiune faţă, transmisie tiptronic cu opt trepte, 245 CP la 4.300 rpm, 480 Nm la 1.500 rpm.

  • Performanţe: 0-100 km/h 7,7 s, viteză maximă 235 km/h, consum mediu 6,3 l/100 km, emisii CO2 147 g/km.

  • Plus: Consum scăzut, impozite foarte mici, confort şi imagine de A8

  • Minus: Bateriile reduc puternic din spaţiul portbagajului

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO