Ziarul de Duminică

EDITORIAL / Senzational, dar, din pacate, pozitiv

EDITORIAL / Senzational, dar, din pacate, pozitiv
05.02.2009, 15:34 30

Dumneavoastra intelegeti despre ce vorbim? Vorbim despre unul dintre cele mai importante posturi TV din lume; vorbim despre un moment cu audienta planetara; vorbim despre promovarea unui eveniment romanesc (si implicit a Romaniei insasi); vorbim despre un eveniment c-u-l-t-u-r-a-l; vorbim despre ceva ce se va intampla peste sapte luni, despre ceva ce, in momentul juramantului primului presedinte american de culoare, era deja promovat de cateva luni in lumea intreaga.

Vorbim despre o realitate paralela. Paralela cu cea in care marea majoritate a produselor culturale romanesti nu beneficiaza de nici o promovare, in sistemul "Sa zicem mersi c-am gasit bani de publicare/organizare/montare, de unde si publicitate!?" in care majoritatea "cronicilor" sunt fie gesturi amicale, fie modalitati de a umple un spatiu publicistic. In care "strategie culturala" este o sintagma in limba chineza.

Va dati seama ca dupa stirea asta – macar acum, caci altfel clipul de la CNN cu Festivalul Enescu avea o vechime considerabila – au sarit jurnalistii romani sa afle cum s-a obtinut timpul de emisie la CNN, la ce alte posturi din SUA sau din alte state se mai promoveaza manifestarea artistica bucuresteana, pe ce bani, pe ce buget, a cui a fost ideea, cine a insistat, cine finanteaza, interviuri in exclusivitate cu organizatorii Festivalului, cu reprezentanti ai firmei de publicitate, cu realizatorii clipului, ba chiar cu oficiali ai CNN, basca muzicologi si cronicari romani care stiu despre ce e vorba in propozitie, comparatii cu felul in care sunt promovate alte festivaluri muzicale de anvergura, in general reuniunile artistice internationale, discutii, reportaje si chiar anchete despre cum e "vanduta" cultura in Romania, despre ce inseamna management cultural, despre felul in care promovarea este sau nu inclusa in calcul, de la bun inceput, inainte de demararea oricarui demers cultural.

Cum!? N-ati citit toate astea, n-ati aflat detaliile, n-ati urmarit dezbaterile TV pe asa o tema ofertanta!? Pai, de ce? Nici ultimul dobitoc n-ar putea contesta caracterul senzational al stirii.

Da, dar – din nefericire – e un senzational POZITIV. ~sta nu se pune. Lumea vrea sange, urlete si lacrimi, scandaluri, mizerie, jeg, penibil, ridicol, coruptie, incompetenta, mitocanie. Faza cu clipul Enescu de la CNN e din aceeasi categorie cu romanul care coordoneaza satul olimpic Londra 2012 sau cu alalalt, care e guru mondial in Turbo C, Biblia calculatoarelor, sau cu matematicianul – tot roman, ce sa vezi! – ale carui manuale sunt studiate in Universitatile din Stanford, UCLA, Siena, Viena, Ulm, Ontario s-altele.

Ei!, cum adica nu le stiti numele! Cum naiba, doar s-a scris peste tot despre ei!





tczarojanu@yahoo.com

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO