Ziarul de Duminică

Cum mi-am petrecut gaura neagra

30.09.2008, 17:33 12

Si uite-asa am ajuns si in gaura neagra! Pana una-alta, deocamdata nu se vad mari schimbari. Poate si pentru ca gaura absoarbe inclusiv lumina, si atunci cum sa vezi ceva? Si totusi, de vazut se vede. Din pacate. Caci in gaura pare sa fie ca si-n afara gaurii: aceeasi nationala de fotbal, aceiasi sapte-opt cetateni chemati sa-si dea cu parerea despre orice, aceleasi stiri inventate sau umflate.

Imi cer iertare, fara sa vreau m-am referit doar la domeniul vizual. Si doar la Romania. Nu am informatii despre cum e in gaura neagra a celorlalti. Dar, nu stiu de ce, sunt sigur ca nu e aceeasi gaura.
Foarte, foarte dragut sa vezi zi de zi, ceas de ceas si-n proportie de masa, cetateni (moderatori si invitati deopotriva) obisnuiti sa vorbeasca despre incesturi, accidente oribile si motiuni de cenzura - discutand doct despre quarci si bosoni! Super tare. Merita toti banii si toate gaurile negre.
Sigur, m-am intrebat si eu, ca si dv., probabil, de unde a aparut gogomania cu gaura. Dar am aflat, dintr-o indiscretie. Intr-un studiou TV, un individ autointitulat politician l-a intrebat pe un cercetator de ce nu s-a facut inainte de experimentul de la Geneva o dezbatere publica (finalizata cum?; pesemne printr-un plebiscit mondial!). Cercetatorul a spus, din politete, ca e o intrebare normala, iar raspunsul este: pentru ca, pana acum, stiinta n-a interesat pe nimeni. Intr-un fel e bine, a spus omul, imprudent, ca s-a nascut controversa asta (chiar daca pleaca de la o aberatie, n. TCZ), asa mai aude lumea cu ce naiba se ocupa stiinta.
Atunci mi s-a aprins becul! E clar. Zvonul cu gaura a fost lansat chiar de catre oamenii de stiinta, de cei implicati in experiment - sau, mai probabil, de o puternica echipa de marketing functionand pe langa acesta! Abia atunci am inteles ca nici genialul videoclip in care se explica experimentul aproape in limbajul baietilor de cartier, pe ritm de rap, cu o muzica electrizanta si un montaj rapid al imaginilor - dar si cu subtitrarea textului, sa se inteleaga fiecare cuvant! - nu este, cum zice povestea oficiala, ideea spontana a unui purtator de cuvant, ci o promovare sofisticata, gandita indelung de o echipa profesionista. Bravo lor! si saru' mana ca, macar o vreme, am auzit si alte nume decat Cioaca, Gigi, Gica si Mitica si s-a discutat si despre altceva decat traficul infernal si scumpirile horror. O adevarata gura de oxigen. Apropo, care e masa atomica a oxigenului?
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO