Ziarul de Duminică

CARTEA DE ECONOMIE/ Despre branduri si discernamant

CARTEA DE ECONOMIE/ Despre branduri si discernamant
12.05.2010, 15:12 103
Allen P. Adamson
BrandSimple
Cum reusesc cele mai bunebranduri prin simplitate
Editura Publica
Brandurile au fost si eleafectate de schimbarile culturale, sociale si geopolitice dinultimii ani. In plus, numarul lor e acum imens. Iar pe langa eles-a inmultit si numarul firmelor de branding, numarulconsultantilor, al strategilor s.a.m.d. In acest context, s-arputea spune ca au dreptate cei carora li se pare complicat saconstruiasca o marca puternica si ca cei care reusesc sunt nistenorocosi. Gresit.
In BrandSimple, AllenAdamson demonstreaza ca brandingul nu e neaparat complicat, vag siconfuz. Dimpotriva, el sustine ca reteta succesului unui brand esteuna simpla. Asta daca te asiguri ca marca ta nu e doar deosebita,ci si deosebit de simpla: construieste-ti marca bazandu-te pe oidee simpla, care poate fi adoptata de toata organizatia si poatefi aplicata coerent in toate punctele de interactiune cuconsumatorii. Adamson a invatat multe din experienta avuta cu uneledintre cele mai celebre marci si demistifica in cartea lui lumeasupraprocesata a brandingului.
In marea de cartiultraelaborate, hiperbolice si parabolice despre construirea uneimarci, nicio alta carte nu ilustreaza mai bine felul cum poate fisimplificat procesul de branding pentru a obtine o marca puternica.Traducere de Mihaela Sofonea.
"Allen Adamson ne aduce aminteca produsul e cel pe care-l avem in fata ochilor, in timp ce marcaeste in mintea noastra. O marca buna se bazeaza pe o idee simpla,care e unica si relevanta. El ofera sugestii si zeci de exemplecare-i vor inspira pe cei care vor sa ajunga la o idee de brandrevolutionara" (Philip Kotler, Profesor de Marketing International,Kellogg School of Management). "Ia mult timp sa construiesti unbrand. In timp ce incerci sa-l construiesti, se prea poate sa-lingropi, de fapt. Asa ca merita sa stii ce faci. Daca mi s-ar ceresa recomand o carte despre marci, BrandSimple ar fi cea pe care asalege-o. Allen Adamson a surprins concepte de marca fundamentale sidurabile, le-a explicat cu luciditate si le-a demonstratvaliditatea prin multe exemple relevante. Cartea e o ilustrareperfecta a titlului" (Kenneth Roman, fost presedinte si CEO, Ogilvy& Mather Worldwide) "In noua ordine a lumii economice, dominatade un exces al ofertei si de o tendinta accentuata de transformarea produselor de orice fel in bunuri de larg consum, viitoriicastigatori din zona de produse si servicii vor fi cei cu branduriputernice. BrandSimple croieste drumul catre construirea unor marcidurabile, puternice. O carte care trebuie neaparat citita, scrisade unul dintre liderii celei mai mari firme de consultanta inmaterie de branding" (Peter Georgescu, fost presedinte si CEO Young& Rubicam.)
Allen P. Adamson estedirectorul general al firmei Landor Associates New York (Young& Rubicam), una dintre cele mai importante din domeniulconsultantei strategice si al dezvoltarii de branduri, cu 24 desucursale in 18 tari. A supervizat si coordonat programe debranding in diverse domenii, de la tehnologie, la asigurari desanatate si moda, lucrand cu clienti precum Citigroup, GE, IBM,Lenovo, P&G, PepsiCo, Pfizer, Sephora.
Adamson colaboreaza cu Forbes sieste deseori consultat de New York Times, Wall Street Journal,Advertising Age, USA Today si Brandweek. In 2008 a publicat ceade-a doua sa carte, BrandDigital.
James M. Buchanan, GordonTullock
Calcululconsimtamantului
Fundamentele logice aledemocratiei constitutionale
Editura Publica
Traducere de Laura Sibinescu siMonica Sibinescu. Prefata de Crenguta Nicolae.
Calculul consimtamantuluide James M. Buchanan si Gordon Tullock este a opta carte dinCo-lectia de economie, un proiect al Editurii Publica, realizat inparteneriat cuBusiness Magazinsi sustinut deOTPBank- o selectie de carti"clasice" despre principiile de functionare a economiei. Este ocarte despre organizarea politica a unei societati a oamenilorliberi. Metodologia sa, aparatul sau conceptual si elementele saleanalitice rezulta, in mod esential, din disciplina care are casubiect organizarea economica a unei astfel de societati.Cercetatorii si cei care studiaza domeniul stiintelor politice nevor impartasi interesul in ceea ce priveste aspectele esentialeexaminate. Colegii lor din domeniul stiintelor economice ne vorimpartasi interesul in privinta construirii argumentatiei. Aceastalucrare se afla exact la granita mitica si mistica dintre acestedoua fiice risipitoare ale economiei politice.
Un studiu stiintific alfactorilor economici si politici care influenteaza procesuldemocratic decizional, bazat in mare masura pe metode ale stiinteieconomice moderne si pe teoria jocurilor.
"Calcululconsimtamantului se numara printre cartile care au pus bazeleunei noi discipline: alegerea publica in economie si in stiintepolitice. O contributie originala, incurajatoare la teoriacomportamentului democratic" (Journal of InternationalAffairs).
"Calcululconsimtamantului reprezinta o contributie semnificativa sieminenta la analiza proceselor politice cu metode ale stiinteloreconomice" (Journal of Political Economy). "O incercare originala,neobisnuita si edificatoare de aplicare a metodelor si ipotezeloreconomice la deciziile politice" (Ethics).
James M. Buchanan estedetinatorul Premiului Nobel pentru Economie (1986), pentrucontributia adusa la dezvoltarea domeniului alegerii publice.Soldat in Marina Americana in timpul celui de-al Doilea RazboiMondial, dupa obtinerea doctoratului a fost profesor de economie ladiverse universitati, printre care Virginia Polytechnic Institutesi George Mason University, la aceasta din urma obtinand titlul deprofesor emerit. E unul dintre fondatorii Centrului pentruStudierea Alegerii Colective. Autor a peste 300 de studii siarticole si a peste 20 de carti, Buchanan a pus bazele analizeieconomice a politicii, discutand felul in care interesele personaleale politicienilor si alte forte noneconomice afecteaza politicileguvernamentale. In 2006 a primit distinctia National HumanitiesMedal.

Gordon Tullock a fostprofesor de Drept si Economie la George Mason University School ofLaw din Arlington, Virginia. A studiat Dreptul, dar nu si-a luatlicenta, pentru ca a refuzat sa plateasca taxa de 5 dolari. Asta nul-a impiedicat sa devina profesor universitar de economie. In 1947a primit titlul de Juris Doctor de la University of Chicago, iar in1997 aceeasi universitate l-a distins cu titlul de Doctor HonorisCausa. Alaturi de cartea scrisa impreuna cu Buchanan, cu care afost coleg la Virginia Polytechnic Institute, printre cele maiimportante contributii la domeniul stiintelor sociale si politice,se afla conceptul de "rent-seeking", despre care a scris inca din1967. "Ipotezele lui Tullock", "legile lui Tullock" si"paradoxurile lui Tullock" au marcat nu doar sfera de studiu aalegerii publice, ci si dreptul, economia si sociobiologia. A fostpresedinte al Southern Economic Association si al Western EconomicAssociations, iar in 1998 a devenit membru de onoare in AmericanEconomics Association.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO