ZF Transilvania

Vanzarile din sectorul FMGC au adus 15,3 mil. euro pentru Elboris

14.10.2008, 20:42 749

Compania Elboris Com din Cluj-Napoca, firma care desfasoara activitati de comercializare si distributie a bauturilor alcoolice si alimentare, a realizat în primele opt luni din acest an o cifra de afaceri de aproximativ 15,3 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu 8% fata de perioada similara de anul trecut.

Tinand cont de rezultatele financiare realizate în primele opt luni din 2008, conducerea companiei clujene estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de peste 28 mil. euro, în crestere cu 30% fata de anul 2007. Anul trecut, firma clujeana a obtinut vanzari totale de aproximativ 22 mil. euro ca urmare a extinderii retelei de distributie Elboris in diverse localitati din judetele Cluj si Bihor.
„Evolutia vanzarilor Elboris în primele opt luni din acest an a fost sustinuta de o mai buna organizare a activitatilor de distributie în judetele Cluj si Bihor, dar si de diversificarea portofoliului nostru de produse. Noile marfuri comercializate de compania noastra sunt bauturile alcoolice Stalinskaya, dar si alte produse alimentare’’, a declarat pentru ZF Transilvania Emilia Bor, presedintele companiei Elboris Com.
Potrivit reprezentantilor Elboris, în prezent reteaua de distributie a firmei clujene acopera localitatile din judetele Cluj si Bihor, produsele companiei adresandu-se in special sectorului Hoteluri, restaurante, catering, precum si unitatilor din localitatile limitrofe oraselor.
„Piata in domeniul nostru de activitate este in continua schimbare, iar multi dintre actualii clienti se reorienteaza spre segmentul HoReCa. Influenta puternica a hipermarketurilor asupra pietei se datoreaza cresterii nivelului economic al judetului Cluj si maririi numarului de locuitori’’, spune Emilia Bor.
Planurile de investitii si dezvoltare a companiei Elboris pentru acest an prevad finalizarea constructiei unui centru logistic in judetul Bihor, unde compania a achizitionat in 2007 un teren de aproximativ 14.000 mp, suprafata viitorului sediu fiind de 6.500 mp. Investitia în acest centru logistic este estimata la peste 2 milioane de euro.
Anul trecut, compania Elboris a investit 3 milioane de euro in construirea unor depozite si birouri in localitatea Floresti din judetul Cluj si în propriul parc auto odata cu achizitionarea de noi masini.
Compania desfasoara activitati de comercializare si distributie a bauturilor alcoolice, bere, vin, bauturilor alimentare, sucuri naturale si acidulate, apa minerala prin intermediul punctelor de desfacere din localitatile Floresti si Oradea si a retelei de distributie prezenta in judetele Cluj si Bihor.
„Incepand din anul 2000, compania noastra este distribuitor al produselor firmelor Ursus Breweries si Prodvinalco si desfasuram activitati de vanzare in sistem en-gros a brandurilor Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni, Neumarkt, Stalinskaya, Perla Harghitei, dar si a diferitelor marci de vin si apa minerala’’, spune Emilia Bor.
Compania Elboris Com S.R.L. a fost infiintata in anul 1994, cu principal domeniu de activitate comercializarea in sistem en-gros a bauturilor. Incepand din 1996, timp de doi ani, Elboris devine distribuitorul produselor companiei Ursus in judetul Galati, iar din anul 2002 compania demareaza distributia marfurilor Ursus si Prodvinalco in municipiul Cluj-Napoca si in localitatile limitrofe judetului Cluj. Capitalul companiei este integral privat si este detinut de catre un asociat unic, numarul mediu de angajati ai firmei clujene fiind de 99 de salariati.
Valoarea pietei de comert cu bunuri de larg consum din Romania a fost estimata anul trecut la 40 de miliarde de euro, in crestere cu 17% fata de 2006, iar potrivit jucatorilor din piata, aceasta ar putea ajunge in acest an la aproximativ 50 mld. euro.
Cresterea cea mai mare ca importanta in volumul si valoarea pietei de FMCG a cunoscut-o in 2007 comertul modern (supermarketurile si hipermarketurile), in defavoarea comertului traditional, magazine de proximitate, magazine alimentare de cartier, mini-marketuri sau chioscuri, iar acest trend, potrivit companiilor din piata, va fi mai accentuat in 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO