ZF Transilvania

Elboris: Vanzarile de bunuri de larg consum sunt in continua scadere

14.01.2009, 18:49 225

Compania Elboris Com din Cluj-Napoca, firma care desfasoara activitati de comercializare si distributie a bauturilor alcolice si alimentare, estimeaza pentru acest an o scadere a cifrei de afaceri cuprinsa intre 5% si 10%, pe fondul crizei financiare care afecteaza in mare masura piata de FMCG (bunuri de larg consum). Elboris Com a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 22 mil. euro, ceea ce reprezinta o stagnare a indicatorilor financiari fata de anul precedent. Firma clujeana a realizat in 2007 vanzari totale de aproximativ 22 mil. euro, ca urmare a extinderii retelei de distributie Elboris in diverse localitati din judetele Cluj si Bihor.

„Efectele crizei financiare se resimt si in domeniul nostru de activitate, astfel ca afacerile Elboris din acest an vor fi afectate de recesiunea economica. Pe de o parte vom fi obligati sa renuntam la unele dintre produsele comercializate pana in prezent, iar pe de alta parte va trebui sa gasim noi parteneri de afaceri in contextul in care diversi clienti vor ajunge la faliment’’, a declarat pentru ZF Transilvania Emilia Bor, presedintele companiei Elboris Com.
Potrivit reprezentantilor Elboris, in prezent reteaua de distributie a firmei acopera localitatile din judetele Cluj si Bihor, produsele companiei adresandu-se in special sectorului HoReCa si unitatilor din localitatile limitrofe oraselor.
„Piata in domeniul nostru de activitate este in continua schimbare, iar influenta puternica a hipermarketurilor asupra pietei se datoreaza cresterii nivelului economic al judetului Cluj si maririi numarului de locuitori’’, spune Emilia Bor.
Anul trecut, compania a anuntat o investitie de 3 mil. euro in vederea constructiei unui centru logistic in judetul Bihor, unde Elboris a achizitionat in 2007 un teren de aproximativ 14.000 mp, suprafata viitorului sediu fiind de 6.500 mp. Pana in prezent, potrivit reprezentantilor Elboris, nu au fost demarate lucrarile de constructie a acestui centru logistic.
Compania desfasoara activitati de comercializare si distributie a bauturilor alcoolice, berii, vinului, bauturilor alimentare, a sucurilor naturale si acidulate, precum si a apei minerale, prin intermediul punctelor de desfacere din localitatile Floresti si Oradea si al retelei de distributie prezente in judetele Cluj si Bihor.
Elboris este distribuitor al produselor firmelor Ursus Breweries si Prodvinalco si desfasoara activitati de vanzare in sistem en-gros a brandurilor Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni, Neumarkt, Stalinskaya, Perla Harghitei, dar si a diferitelor marci de vin si apa minerala.
Compania Elboris Com S.R.L. a fost infiintata in anul 1994, cu principal domeniu de activitate comercializarea in sistem en-gros a bauturilor. Incepand din 1996, timp de doi ani, Elboris devine distribuitorul produselor companiei Ursus in judetul Galati, iar din anul 2002 compania demareaza distributia marfurilor Ursus si Prodvinalco in municipiul Cluj-Napoca si in localitatile limitrofe judetului Cluj. Capitalul companiei este integral privat si este detinut de catre un asociat unic, numarul mediu de angajati ai firmei clujene fiind de 99 salariati.
Piata bunurilor de larg consum din Romania era estimata anul trecut la 23-25 de miliarde de euro, potrivit jucatorilor din acest domeniu de activitate. Unul dintre factorii care au impulsionat consumul a fost expansiunea agresiva a retelelor internationale de magazine alimentare, prin investitii de peste 2 miliarde de euro care au fost realizate in ultimii zece ani, conform datelor centralizate de ZF. La nivelul anului trecut, vanzarile FMCG realizate in retailul modern ar putea fi estimate la peste 5-6 miliarde de euro.
La finele anului trecut, reprezentantii marilor retele de retail cu dominanta alimentara prognozau ca in 2009 vor aparea schimbari majore in structura cosului de cumparaturi, care vor diminua valoarea acestuia. Cei care vor castiga cel mai mult, in aceste conditii, vor fi retailerii cu politica de discount, iar pe piata va avea loc un efect de substitutie foarte pronuntat, care va afecta segmentul premium.
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO