ZF Supliment Telemuncă

Manuel Fernandez Amezaga, Sodexo BRS România: Anul trecut s-au schimbat stilul de viaţă şi obiceiurile de consum ale angajaţilor

27 apr 2021 Autor: Ramona Cornea

„Am observat modificări în modul de utilizare a tichetelor de beneficii extrasalariale. Rata de adoptare a voucherelor în format electronic a fost foarte ridicată în 2020, fiind emise cu 40% mai multe carduri faţă de anul precedent.“

În 2020, stilul de viaţă şi obiceiurile de consum ale angajaţilor s-au schimbat, iar modul de utilizare a tichetelor de beneficii extrasalariale s-a schimbat şi el, spune Manuel Fernandez Amezaga, country CEO al Sodexo BRS România.

„Anul trecut s-au schimbat stilul de viaţă şi obiceiurile de consum ale angajaţilor. Am observat modificări în modul de utilizare a tichetelor de beneficii extrasalariale. Rata de adoptare a voucherelor în format electronic a fost foarte ridicată în 2020, fiind emise cu 40% mai multe carduri faţă de anul precedent. De asemenea, restricţiile impuse în perioada pandemiei au schimbat modul de a face cumpărături, cu o trecere de la achiziţiile preponderent offline spre tranzacţii online. Oamenii se obişnuiseră să ia prânzul la restaurant sau să comande mâncare cu livrare sau cu ridicare directă. Anul trecut am asistat la o creştere de aproape 55% a tranzacţiilor online“, a spus Manuel Fernandez Amezaga pentru Ziarul Financiar.

De asemenea, tichetele culturale au continuat să faciliteze accesul la experienţe artistice sau educaţionale, de data aceasta online, şi au permis achiziţia de cărţi de literatură sau dezvoltare personală şi jocuri educaţionale pentru familiile cu copii sau jocuri de divertisment, mai spune el.

„Prelungirea voucherelor de vacanţă şi emiterea acestora pe card, de anul acesta în mod exclusiv, le face o soluţie ideală pentru susţinerea turismului  local şi a industriei HoReCa. O altă modificare vizează metoda de plată preferată, 13% dintre utilizatori alegând plata cu telefonul, datorită instrumentelor de plată dezvoltate pentru dispozitive cu IOS şi Android.“

Tichetele de masă şi cele cadou au fost cel mai folosite anul trecut, iar creşterea valorii tichetului de masă s-a dovedit o măsură importantă pentru motivarea şi recompensarea angajaţilor.

„45% dintre clienţii noştri au optat pentru creşterea valorii tichetului de masă până la 20.01 de lei. Voucherele pe suport electronic au avantajul de a putea fi integrate în sistemele de plată mobile sau online, oferind un nivel de siguranţă optim, necesar în această perioadă. Aceste instrumente contribuie la îmbuntăţirea calităţii vieţii angajaţilor, aceştia putând opta pentru achiziţii de alimente şi cadouri de la comercianţii din reţeaua de parteneri Sodexo extinsă în 2020. Estimăm că, până la finalul anului, 500.000 de utilizatori Sodexo vor apela la aplicaţia MySodexo şi soluţiile noastre de plăţi mobile, peste media pieţei“, adaugă Manuel Fernandez Amezaga.

Pentru anul 2021, datele Sodexo arată un interes crescut din partea companiilor din România pentru motivarea angajaţilor şi creşterea stării generale de bine, fiind în căutarea unor beneficii extrasalariale care să contribuie la creşterea calităţii vieţii angajaţilor.

„Acest tip de angajaţi sunt mai productivi, mai satisfăcuţi şi implicaţi în muncă, motiv pentru care companiile mici sau medii sunt interesate de acest tip de beneficii extra salariale. Dacă până acum tichetele de masă şi cele cadou erau în topul preferinţelor, noi estimăm o tendinţă de creştere şi pentru voucherele cultuale folosite pentru achiziţia de cărţi sau chiar traininguri de dezvoltare personală, precum şi pentru servicii care să acopere zona de nutriţie şi de mindfulness, aşa cum oferim în prezent prin 7card@home“, concluzionează Manuel Fernandez Amezaga.