ZF News

Toyota majorează prognoza de profit anual cu 50% din cauza evoluţiei slabe a monedei naţionale

Toyota majorează prognoza de profit anual cu 50% din...

Autor: Daniel Belu

05.11.2023, 23:32 68

Toyota a raportat miercuri un profit mai mult decât dublu pentru al doilea trimestru, ajutat de un yen slab şi de vânzările puternice şi şi-a majorat prognoza pentru întregul an cu 50%, conform CNN.

Producătorul auto a declarat că profitul operaţional pentru cele trei luni până la sfârşitul lunii septembrie a crescut cu 155,6% faţă de anul precedent, ajungând la 1.44 trilioane de yeni (9,52 miliarde de dolari).

Constructorul auto japonez a declarat că a vândut mai multe maşini în toate regiunile globale, inclusiv în Statele Unite, Asia şi pe piaţa sa de origine în cele şase luni până la sfârşitul lunii septembrie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Toyota şi-a majorat prognoza de profit pentru întregul an la 4.5 trilioane de yeni, de la 3 trilioane de yeni, în mare parte datorită efectelor favorabile ale cursurilor de schimb valutar. Se aşteaptă ca yenul mai slab să reprezinte 1,18 trilioane de yeni din revizuirea profitului pe întregul an.

Aceasta a declarat că un impuls suplimentar din partea eforturilor de reducere a costurilor şi de marketing şi a revizuirii preţurilor, în special în afara Japoniei, ar urma să compenseze cheltuielile mai mari preconizate.

Noua proiecţie a fost comparată cu prognoza medie a analiştilor de 4 trilioane de yeni.

Rezultatele trimestriale au fost comparate cu o estimare medie a profitului de 1.08 trilioane de yeni într-un sondaj realizat de LSEG în rândul a 10 analişti şi cu un profit de 562,8 miliarde de yeni în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Acţiunile Toyota, care erau în creştere cu 4,4% chiar înainte de publicarea rezultatelor, au sărit imediat după şi au crescut ulterior cu 5,6%, la 2.735 yeni.

Toyota a dezvăluit în luna iunie o revizuire radicală a strategiei sale privind vehiculele alimentate cu baterii şi s-a angajat să folosească tehnologii pentru a îmbunătăţi autonomia şi a reduce costurile vehiculelor electrice.

Aceasta a declarat peste noapte că va creşte investiţiile cu 8 miliarde de dolari într-o fabrică din Carolina de Nord care va produce baterii pentru modelele electrice.

În primele nouă luni ale anului, a vândut 7,5 milioane de maşini, printre care se numără şi marca de lux Lexus, aproape o treime dintre acestea fiind hibride. În aceeaşi perioadă, a vândut aproximativ 76.000 de vehicule electrice cu baterii, adică aproximativ 1% din totalul vânzărilor.

În timp ce Toyota a evitat tipul de lovitură pe care alţi producători auto japonezi, cum ar fi Nissan şi Honda, au primit-o în China din cauza trecerii la vehiculele electrice şi a ascensiunii mărcilor naţionale, Toyota se confruntă în continuare cu presiuni pe cea mai mare piaţă auto din lume.

De asemenea, se confruntă cu o bătălie pe pieţele din Asia de Sud-Est, cum ar fi Thailanda, din cauza creşterii investiţiilor chinezeşti, alimentate de cererea mai mare de vehicule electrice.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO