ZF News

Tesla recheamă în service 2 milioane de maşini pentru a remedia defectele de siguranţă ale Autopilot

Tesla recheamă în service 2 milioane de maşini pentru...

Autor: Daniel Belu

16.12.2023, 08:09 326

Tesla va repara peste 2 milioane de vehicule, cea mai mare rechemare în service din istoria sa, după ce cel mai important organism de reglementare în domeniul siguranţei auto din SUA a stabilit că sistemul său de asistenţă a şoferului Autopilot nu face suficient pentru a se proteja împotriva utilizării necorespunzătoare, conform Bloomberg.

Măsura este rezultatul unei investigaţii de ani de zile privind defecţiunile, pe care Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi o va menţine deschisă pentru a monitoriza eficacitatea reparaţiilor efectuate de Tesla. Un purtător de cuvânt al NHTSA a declarat că investigaţia a constatat că mijloacele Tesla de menţinere a şoferilor implicaţi sunt inadecvate.

"Tehnologia automatizată este foarte promiţătoare pentru îmbunătăţirea siguranţei, dar numai atunci când este implementată în mod responsabil", a declarat miercuri NHTSA. "Acţiunea de astăzi este un exemplu de îmbunătăţire a sistemelor automatizate prin prioritizarea siguranţei."

Tesla a precizat în raportul său de rechemare că se aşteaptă să înceapă să implementeze un software over-the-air pentru a încorpora controale şi alerte suplimentare pe 12 decembrie sau la scurt timp după această dată.

Rechemarea este a doua din acest an în care sunt implicate sistemele de conducere automată ale Tesla, care au fost supuse unei examinări tot mai amănunţite după sute de accidente, dintre care unele s-au soldat cu decese. În timp ce directorul executiv Elon Musk a prezis de ani de zile că producătorul auto este pe punctul de a oferi autonomie completă, atât Autopilot, cât şi funcţiile beta pe care Tesla le comercializează ca fiind Full Self-Driving necesită un şofer complet atent, care să ţină mâinile pe volan.

Autopilot a fost o caracteristică standard pe Tesla, astfel încât rechemarea afectează marea majoritate a vehiculelor companiei care circulă pe drumurile din SUA. Compania foloseşte mai multe camere pentru a monitoriza împrejurimile vehiculelor sale, pentru a ţine pasul cu traficul din jur şi pentru a ajuta şoferii să rămână pe benzile clar marcate.

Tesla a comercializat funcţionalitatea de nivel superior pe care o numeşte FSD Beta încă de la sfârşitul anului 2016. Această suită de caracteristici a fost rechemată în februarie, după ce NHTSA şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la modelele Tesla care foloseau sistemul şi care se deplasau în moduri necorespunzătoare sau imprevizibile, inclusiv depăşirea limitelor de viteză şi faptul că nu se opreau complet.

La sfârşitul anului trecut, Musk a sugerat pe X, platforma de socializare cunoscută anterior sub numele de Twitter, că Tesla va actualiza FSD Beta pentru a le oferi unor şoferi opţiunea de a dezactiva alertele care le spun să pună mâinile pe volan. NHTSA a cerut companiei mai multe informaţii câteva zile mai târziu.

NHTSA a efectuat prima dată o investigaţie privind defecţiunile sistemului Autopilot după un accident mortal din 2016, pentru ca la începutul anului următor să aprobe sistemul. Cele două anchete de defecte în curs de desfăşurare ale sale, iniţiate în august 2021 şi februarie 2022, au fost precipitate de modelele Tesla care s-au ciocnit de vehiculele de prim-ajutor sau au frânat brusc pe autostrăzi.

Agenţia a deschis peste 50 de investigaţii speciale privind accidente în care au fost implicate maşini Tesla care sunt suspectate a fi legate de Autopilot, ritmul anchetelor accelerându-se sub administraţia Biden.

Autorităţile de reglementare care examinează sistemele de conducere ale Tesla merg dincolo de NHTSA. Compania a dezvăluit în ianuarie că a primit cereri de documente din partea Departamentului de Justiţie legate de Autopilot şi FSD Beta.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO