ZF News

Compania X, a lui Elon Musk, testează un model de abonament de 1 dolar pe an pentru noii utilizatori

Compania X, a lui Elon Musk, testează un model de...

Autor: Daniel Belu

21.10.2023, 07:31 266

Compania X a lui Elon Musk a declarat că testează un nou model de abonament prin care va percepe 1 dolar pe an de la noii utilizatori web pentru funcţii precum partajarea sau aprecierea postărilor, ca parte a eforturilor miliardarului de a scăpa platforma de socializare de roboţi, conform Financial Times.

Într-o postare de miercuri, compania cunoscută anterior sub numele de Twitter a declarat că modelul de abonament, denumit "Not a Bot", va fi introdus pentru noii utilizatori din Noua Zeelandă şi Filipine.

Utilizatorilor li se va cere să îşi verifice numărul de telefon şi apoi li se va percepe taxa de 1 dolar pentru a posta, a da like, a partaja sau a răspunde la postări pe versiunea web a X. Noii utilizatori care nu optează pentru această opţiune vor putea doar să citească postări, să urmărească videoclipuri şi să urmărească conturi, a precizat compania, adăugând că utilizatorii existenţi nu vor fi afectaţi.

"Acest nou test a fost dezvoltat pentru a consolida eforturile noastre deja semnificative de reducere a spam-ului, a manipulării platformei noastre şi a activităţii roboţilor", a declarat X. "Aceasta va evalua o măsură potenţial puternică pentru a ne ajuta să combatem roboţii şi spammerii pe X, echilibrând în acelaşi timp accesibilitatea platformei cu valoarea mică a taxei."

Nu este clar dacă aceste modificări se vor aplica în cele din urmă şi aplicaţiei.

Planurile de abonament, raportate pentru prima dată de Fortune, sunt în concordanţă cu promisiunea lui Musk de a eradica roboţii de pe X, o preocupare pe care a avut-o înainte şi după ce a cumpărat platforma pentru 44 de miliarde de dolari în octombrie 2022. La un moment dat, el a citat proliferarea lor ca motiv pentru a se retrage din afacere.

Testul vine în contextul în care X încearcă să crească veniturile după ce mulţi comercianţi au renunţat la publicitatea de pe platformă anul trecut. Veniturile au scăzut cu 60% în SUA, a declarat Musk luna trecută, fără a preciza un termen.

În prezent, X are un serviciu de abonament premium de 8 şi 11 dolari pe lună pentru utilizatorii web şi respectiv, pentru utilizatorii aplicaţiei, deşi Musk a sugerat recent posibilitatea de a taxa toţi utilizatorii pentru a rezolva problema roboţilor.

Compania a explorat, de asemenea, un model de abonament pe niveluri, taxând utilizatorii în funcţie de cantitatea de publicitate pe care doresc să o vadă şi de alte caracteristici, cum ar fi posibilitatea de a edita postări şi de a crea conţinut de lungă durată, potrivit unei persoane familiare cu situaţia, care a fost raportată pentru prima dată de Bloomberg. Acestea se vor numi Basic, Standard şi Plus, a spus persoana respectivă.

Separat, X s-a confruntat săptămâna trecută cu critici din cauza dezinformării şi a discursului instigator la ură în jurul conflictului israeliano-palestinian care a proliferat pe platformă. Autorităţile de reglementare din UE au lansat o investigaţie în acest sens.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO