ZF Live

ZF Live. Imola Zoltan, managing partner, McCann PR, şi Claudiu Dobriţă, creative partner, The NEW: Piaţa naţională de creaţie şi advertising este fragmentată. În viitor vom vedea agenţii supraspecializate pe un anumit sector – evenimente, PR, marketing

Autor: Alexandra Cepăreanu

01.05.2023, 18:20 215

Imola Zoltan, McCann PR: „Sunt între 80 şi 120 de agenţii de PR în România, iar o agenţie mică, cu doi-trei angajaţi mănâncă din piaţă, dacă nu eşti atent îţi fură clientul Dacă nu ai o campanie foarte mare, atunci te duci spre o agenţie mică, care are şi preţuri mai mici.”

Piaţa românească de creaţie şi advertising este fragmentată, susţinând peste 100 de agenţii de profil care se bat  pe clienţii disponibili, a spus Imola Zoltan, managing partner în cadrul agenţiei de comunicare McCann PR - cu afaceri de 12 milioane de euro în 2022. Ea consideră că piaţa de profil nu se va consolida, iar în câţiva ani agenţiile din prezent se vor hiperspecializa pe câte un segment de piaţă şi fiecare va oferi câte un anumit serviciu.

„O agenţie care face mai multe, cum suntem noi, devine foarte costisitoare şi cred că viitorul va sta într-o supraspecializare. Spre exemplu, dacă ştii să faci lobby atunci eşti o agenţie de lobby, cu cinci consultanţi care doar asta fac; dacă ştii să faci strategie de PR sau evenimente ai o echipă de 10 oameni care doar asta fac şi care ştiu toate locaţiile; dacă pui toate astea sub o singură umbrelă este mai dificil pentru că vine concurenţa din spate şi nu poţi să te prefaci că nu este acolo, nu poţi ignora cele 80 - 120 de agenţii care muşcă acum din aceeaşi piaţă. E greu să se consolideze piaţa, pentru că e foarte fărâmiţată, iar seniorii au tendinţa de a pleca din agenţiile în care lucrau şi a-şi deschide propriile agenţii”, a spus Imola Zoltan în cadrul emisiunii de business ZF Live.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO