ZF Investiți in România

Investiţi în România! Ana Maria Gagiu, Elegance Decor: Se fac investiţii în HoReCa pentru reamenajări şi săli de evenimente mai mari. Investitorii se pregătesc pentru 2021

16.10.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

♦ Elegance Decor are în plan pentru anii următori construcÅ£ia unei fabrici de profiluri decorative de faÅ£adă în România, o investiÅ£ie de aproape 300.000 de euro.

Piaţa de amenajări interioare cunoaşte o efervescenţă pe final de an din partea jucătorilor din HoReCa, care reamenajează spaţiile existente sau pregătesc săli de evenimente mai mari, cât şi din partea dezvoltatorilor imo­biliari care merg înainte cu proiectele rezidenţiale, a explicat Ana Maria Gagiu, managing partner al Elegance Decor, în cadrul emi­siunii Investiţi în România!, reali­zată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Prin intermediul arhitecÅ£ilor cu care lucrăm vedem că din ce în ce mai mulÅ£i investitori se concen­trează în continuare pe HoReCa, refac designul resta­urantelor, gândesc spaÅ£ii noi de terase. Avem în IaÅŸi săli de eveni­mente mari, de foarte mulÅ£i metri pătraÅ£i, care se realizează, în ideea de a pregăti anul care vine. ÃŽn ace­laÅŸi timp, pe partea de dezvoltatori imobiliari avem proiecte în lucru, ansambluri rezidenÅ£iale“, a declarat Ana Maria Gagiu, mana­ging partner al furnizorului de produse de decoraÅ£iuni in­terioare Elegance Decor. 

Un procent de 70% din businessul Elegance Decor vine din comercializarea profilurilor decorative de interior ÅŸi de faÅ£adă, iar restul este format din produse complementare, precum tapet, foto­tapet, corpuri de iluminat, perdele sau draperii. 

„Avem trei canale principale de clienÅ£i. Vorbim o dată de ma­ga­zinul online lansat anul trecut unde vin clienÅ£i finali. Un alt client este canalul de retail unde lucrăm cu magazine de profil ÅŸi avem peste 100 de revânzători, iar al treilea canal îl reprezintă seg­mentul b2b, arhitecÅ£i, desig­neri, dezvoltatori, construc­tori, mon-tatori ÅŸi de asemenea clientul final care vine la noi în showroom, unde îl întâmpină consultanÅ£i“, a spus invitata. 

Segmentul online a prins avânt şi pentru Elegance Decor, în contextul în care acesta re­prezen­ta doar 3% din vânzări în 2019, iar acum a ajuns până la 10%.

„Cred că acest trend se va menţine chiar şi după ce criza sanitară se va soluţiona, încât vedem din ce în ce mai mult dorinţa clienţilor de a trece în online, de a face cumpărături mult mai rapide“, a adăugat Gagiu.

Compania are în prezent un showroom ÅŸi un depozit în BucureÅŸti ÅŸi are în plan deschiderea unui nou showroom în 2021, într-o investiÅ£ie care se va ridica la 50.000 de euro. 

„Vrem ca acest nou showroom să fie un deco hub de inspiraÅ£ie, care are totul sub acelaÅŸi acoperiÅŸ. Adică ne dorim ca un arhitect să poată veni la noi, să bea o cafea cu clientul, să aibe loc să îşi întindă planurile ÅŸi să lucreze, iar mai apoi să găsească la noi toate produsele de care are nevoie pentru proiectul său. Practic, vom diversifica ÅŸi gama de produse“, a explicat ea. 

Elegance Decor lucrează cu furnizori din piaÅ£a externă, atât din UE, cât ÅŸi din afara spaÅ£iului european, iar planurile pe termen lung vizează construcÅ£ia unei fabrici de profile decorative de faÅ£adă în România, într-o investiÅ£ie care s-ar apropia de 300.000 de euro. 

„Am avut o încercare acum câţiva ani de a deschide o fabrică de profile decorative de interior. Este un proiect la care am ţinut foarte mult, dar ne-am dat seama că avem nevoie de consultanţă şi de oameni specializaţi, aşa că momentan l-am pus în aşteptare“, a declarat Ana Maria Gagiu.

Compania Å£intea iniÅ£ial pentru 2020 o cifră de afaceri de 1,5 mil. euro, dar criza Covid-19 a perturbat piaÅ£a, iar Elegance Decor Å£inteÅŸte afaceri în linie cu nivelul anul trecut, de 1,2 mil. euro. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Elegance Decor în România: 

♦ FinanÅ£are nerambursabilă. Toată investiÅ£iile pe care le avem, inclusiv continuarea proiectului de tip ERP, ne-ar ajuta dacă am avea o susÅ£inere să reuÅŸim să obÅ£inem fonduri europene sau măcar IMM Invest, unde am aplicat ÅŸi sperăm să ne iasă. 

♦ SimÅ£im o nevoie acută de digitalizare. 

♦ Infrastructură educaÅ£ională. Există aici o problemă legată în principal de segmentul cu care punem noi în aplicare proiectele. Avem o piaţă a montatorilor, a oamenilor care pun în operă produsele noastre, destul de scăzută ÅŸi foarte disipată. Pentru că majoritatea oamenilor buni au plecat în afară, iar aici nu există ÅŸcoli de meserii sau care să creeze oamenii aceÅŸtia specializaÅ£i. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank