Investiţi în România! Ana Maria Gagiu, Elegance Decor: Se fac investiţii în HoReCa pentru reamenajări şi săli de evenimente mai mari. Investitorii se pregătesc pentru 2021

Autor: Alex Ciutacu 16.10.2020

♦ Elegance Decor are în plan pentru anii următori construcţia unei fabrici de profiluri decorative de faţadă în România, o investiţie de aproape 300.000 de euro.

Piaţa de amenajări interioare cunoaşte o efervescenţă pe final de an din partea jucătorilor din HoReCa, care reamenajează spaţiile existente sau pregătesc săli de evenimente mai mari, cât şi din partea dezvoltatorilor imo­biliari care merg înainte cu proiectele rezidenţiale, a explicat Ana Maria Gagiu, managing partner al Elegance Decor, în cadrul emi­siunii Investiţi în România!, reali­zată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Prin intermediul arhitecţilor cu care lucrăm vedem că din ce în ce mai mulţi investitori se concen­trează în continuare pe HoReCa, refac designul resta­urantelor, gândesc spaţii noi de terase. Avem în Iaşi săli de eveni­mente mari, de foarte mulţi metri pătraţi, care se realizează, în ideea de a pregăti anul care vine. În ace­laşi timp, pe partea de dezvoltatori imobiliari avem proiecte în lucru, ansambluri rezidenţiale“, a declarat Ana Maria Gagiu, mana­ging partner al furnizorului de produse de decoraţiuni in­terioare Elegance Decor. 

Un procent de 70% din businessul Elegance Decor vine din comercializarea profilurilor decorative de interior şi de faţadă, iar restul este format din produse complementare, precum tapet, foto­tapet, corpuri de iluminat, perdele sau draperii. 

„Avem trei canale principale de clienţi. Vorbim o dată de ma­ga­zinul online lansat anul trecut unde vin clienţi finali. Un alt client este canalul de retail unde lucrăm cu magazine de profil şi avem peste 100 de revânzători, iar al treilea canal îl reprezintă seg­mentul b2b, arhitecţi, desig­neri, dezvoltatori, construc­tori, mon-tatori şi de asemenea clientul final care vine la noi în showroom, unde îl întâmpină consultanţi“, a spus invitata. 

Segmentul online a prins avânt şi pentru Elegance Decor, în contextul în care acesta re­prezen­ta doar 3% din vânzări în 2019, iar acum a ajuns până la 10%.

„Cred că acest trend se va menţine chiar şi după ce criza sanitară se va soluţiona, încât vedem din ce în ce mai mult dorinţa clienţilor de a trece în online, de a face cumpărături mult mai rapide“, a adăugat Gagiu.

Compania are în prezent un showroom şi un depozit în Bucureşti şi are în plan deschiderea unui nou showroom în 2021, într-o investiţie care se va ridica la 50.000 de euro. 

„Vrem ca acest nou showroom să fie un deco hub de inspiraţie, care are totul sub acelaşi acoperiş. Adică ne dorim ca un arhitect să poată veni la noi, să bea o cafea cu clientul, să aibe loc să îşi întindă planurile şi să lucreze, iar mai apoi să găsească la noi toate produsele de care are nevoie pentru proiectul său. Practic, vom diversifica şi gama de produse“, a explicat ea. 

Elegance Decor lucrează cu furnizori din piaţa externă, atât din UE, cât şi din afara spaţiului european, iar planurile pe termen lung vizează construcţia unei fabrici de profile decorative de faţadă în România, într-o investiţie care s-ar apropia de 300.000 de euro. 

„Am avut o încercare acum câţiva ani de a deschide o fabrică de profile decorative de interior. Este un proiect la care am ţinut foarte mult, dar ne-am dat seama că avem nevoie de consultanţă şi de oameni specializaţi, aşa că momentan l-am pus în aşteptare“, a declarat Ana Maria Gagiu.

Compania ţintea iniţial pentru 2020 o cifră de afaceri de 1,5 mil. euro, dar criza Covid-19 a perturbat piaţa, iar Elegance Decor ţinteşte afaceri în linie cu nivelul anul trecut, de 1,2 mil. euro. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Elegance Decor în România: 

♦ Finanţare nerambursabilă. Toată investiţiile pe care le avem, inclusiv continuarea proiectului de tip ERP, ne-ar ajuta dacă am avea o susţinere să reuşim să obţinem fonduri europene sau măcar IMM Invest, unde am aplicat şi sperăm să ne iasă. 

♦ Simţim o nevoie acută de digitalizare. 

♦ Infrastructură educaţională. Există aici o problemă legată în principal de segmentul cu care punem noi în aplicare proiectele. Avem o piaţă a montatorilor, a oamenilor care pun în operă produsele noastre, destul de scăzută şi foarte disipată. Pentru că majoritatea oamenilor buni au plecat în afară, iar aici nu există şcoli de meserii sau care să creeze oamenii aceştia specializaţi.