ZF Cum creștem industria alimentară românească
ZF/Scandia Food. Cum să creştem industria alimentară românească. Producţia de hrană a României stă în sistemul de irigaţii, fermierii fac investiţii, dar spun că statul trebuie să construiască baraje de acumulare şi canale de irigaţii „Trebuie să luptăm de la egal la egal cu agricultorii din alte ţări“
ZF/Scandia Food. Cum să creştem industria alimentară românească. Producţia de hrană a României stă în sistemul de irigaţii, fermierii fac investiţii, dar spun că statul trebuie să construiască baraje de acumulare şi canale de irigaţii „Trebuie să luptăm de la egal la egal cu agricultorii din alte ţări“ 30 iun 2023

România poate să stea la masa celor mai mari producători de alimente de la nivel european, având în vedere potenţialul agri­col care de multe ori aşază ţara în topul celor mai mari producători de cereale sau legume, însă fermierii trebuie să investească în productivitate.

citește mai mult
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Cum pot micii producători să intre în lanţurile de magazine: trebuie să fie serioşi, să livreze constant, să lucreze la marketing şi să fie atenţi la preţ şi profitabilitate
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Cum pot micii producători să intre în lanţurile de magazine: trebuie să fie serioşi, să livreze constant, să lucreze la marketing şi să fie atenţi la preţ şi profitabilitate 21 iun 2023

Comerţul modern câştigă tot mai mult teren şi în România, ajungând la circa 70% din vânzările din universul de retail, iar în ultimii ani s-a pus problema faptului că pe cele mai multe rafturi găsim produse alimentare din import.

citește mai mult
ZF/Scandia Food. Cum creştem industria alimentară românească. Radiografia pieţei de panificaţie: consumul de pâine scade per total, însă românii aleg tot mai multe produse artizanale
ZF/Scandia Food. Cum creştem industria alimentară românească. Radiografia pieţei de panificaţie: consumul de pâine scade per total, însă românii aleg tot mai multe produse artizanale 4 iun 2023

Aproape 7.000 de firme activează în sectorul fabricării pâinii şi produselor de pani­ficaţie, cifră care s-a menţinut constantă în ultimii trei ani, conform unei analize a ZF făcute pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

citește mai mult
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Piaţa produselor bio, o alternativă pentru companiile româneşti, dar potenţialul nu este valorificat. „Producătorul român are nevoie de acces la piaţă“
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Piaţa produselor bio, o alternativă pentru companiile româneşti, dar potenţialul nu este valorificat. „Producătorul român are nevoie de acces la piaţă“ 25 mai 2023

Piaţa produselor organice a crescut simţitor în ultimii ani, cel puţin din perspectiva numărului de companii prezente în acest domeniu. Datele Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene, arată că în România sunt peste 11.000 de astfel de companii care au pariat pe produse considerate mai sănătoase, fie că vorbim de legume, fructe, carne, ouă sau chiar vinuri.

citește mai mult