ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Octavian Radu, fondator, Lăptăreasa din Tohan, un mic producător de lactate: Agroturismul este o resursă pe care trebuie să o fructificăm în România. E o şansă pentru viitor

29.11.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Octavian Radu, cofondator al producătorului de lactate Lăptăreasă din Tohan din judeţul Braşov, spune că şansa micilor producători este de a fructifica roadele muncii lor astfel încât să nu depindă de schimbările care sunt pe piaţă.

„Încercăm să ne adresăm clientului final, adică noi evităm pe cât posibil intermediarii. Am primit foarte multe telefoane din partea multor oameni care aplică comi­sioane, lanţuri de magazine şi vezi că în momentul în care tragi linie, nu prea este convenabil să accesezi lanţurile acestea deşi ne-ar ajuta un produs de volum care probabil ar reuşi să ne dea capacitatea de a procesa tot ceea ce producem. Momentan nu putem să facem lucrul acesta“, a povestit antreprenorul, care alături de Mădălina, soţia sa, şi de familie dezvoltă brandul Lăptăreasa din Tohan. El a fost prezent la emisiunea ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania. În prezent, o parte din laptele din ferma cu circa 120 de vaci a familiei Radu ajunge la cooperativa Bio Carpathia, care înglobează peste 30 de ferme din judeţul Braşov. Iar o altă parte este pro­ce­sată şi ajunge la consumatori prin intermediul târ­gurilor de profil inclusiv prin intermediul ROMO - de la producător direct la consumator, o platformă care adună mai mulţi producători de alimente.

De asemenea, produsele sunt prezente şi în magazinul propriu din Zărneşti.

„Lucrăm acum la un proiect destul de interesant şi inovativ. Încercăm să facem un magazin exact la poarta fermei, care să ofere o experienţă inedită celor care ne calcă pragul. Adică să vadă exact cum ne desfăşurăm activitatea şi la sfârşit să poată pleca cu nişte bunătăţi de la noi. Este un concept care a luat tot mai mult amploare din fermele din vest. Am mai fost şi noi în vizită şi ne-am inspirat“, a mai povestit Octavian Radu, care alături de familia sa lucrează în ferma care are în total 300 de capete de animale. Antreprenorul spune că face parte şi dintr-o comunitate de mici producători care se numeşte „Adoptă un ţăran“, dar încearcă să facă şi evenimente la fermă astfel încât să se promoveze, dar să susţină şi alţi producători din zonă. Octavian Radu a mai spus şi că încearcă, prin intermediul fermei şi a producătorului de lactate, un model pentru tinerii care sunt plecaţi din ţară şi vor să se întoarcă, să pună bazele unei afaceri sau în domeniul agroturismului.

„Agroturismul este o resursă extraordinară pe care trebuie să să o folosim şi să o fructificăm la la un nivel foarte, foarte înalt. E o şansă practic pentru pentru viitor. Şi asta ne-a motivat pe noi să să intrăm în în afacerea asta, să ne repatriem din domeniile în care activam. Eu şi soţia mea am înţeles că este o şansă pentru viitor şi pentru ţara noastră acest domeniu şi probabil că nu a fost pus în valoare aşa cum trebuie“.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny