ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Nicolae Călin, director de vânzări, Crama Avincis: Anul 2023 a mers bine până în aprilie. Din iulie au început iar să crească vânzările, evenimentele au ţinut capul de afiş

21.07.2023, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Vinurile produse în Crama Avincis, aflată în apropiere de Drăgăşani (judeţul Vâlcea) se vând în peste 700 de restaurante la nivel de ţară, în peste 150 de magazine specializate, în mediul online, dar şi în retail.

Nunţile, botezurile şi petrecerile private din această vară sunt o gură de aer pentru producătorii de vin, după ce la finalul primăverii se simţea o scădere a consumului, potrivit lui Nicolae Călin, director de vânzări al Cramei Avincis, din zona Drăgăşani, care comer­cializează circa 200.000 de sticle de vin anual.

„Anul 2023 a fost un an plin de promisiuni. A mers bine până în aprilie, lună care a fost dezastruoasă pentru vân­zări, pentru că a fost Paştele mai devreme şi probabil oamenii şi-au făcut stocuri din timp. Din luna iulie au început iar să crească vânzările, atât pe evenimente, cât şi pe HoReCa. Eveni­mentele au ţinut capul de afiş. Nunţile, botezurile şi petrecerile private ne-au revigorat după Paşte“, a spus Nicolae Călin în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania.

Vinurile produse în Crama Avincis se vând în peste 700 de restaurante la nivel de ţară, în peste 150 de magazine specializate, în mediul online, dar şi în retail. Compania livrează în toată ţara prin 33 de distribuitori parteneri. „În perioada verii se consumă foarte mult vinul roze, care este unul plăcut, de cursă lungă. Tot la fel, se consumă mult vinul alb, pentru că se foloseşte şi pentru spriţ. Vinul roşu este asociat cu sărbătorile, cu Paştele, Crăciunul şi se con­su­mă mai degrabă în perioada rece“, a explicat Călin.

De asemenea, vinurile Avincis ajung şi în străinătate. "Vindem în Belgia, Germania, Canada, Olanda, Franţa şi Japonia. În Japonia vindem mult soiul Crâmpoşie, care, spunem noi, salvează România, pentru că se asortează cu fructele de mare, iar acolo consumul e mare. Am avut un partener care ne-a dus vinurile şi în Brazilia, dar şi în câteva ţări asiatice şi continuăm să vedem cum dezvoltăm această parte. Lucrurile nu sunt uşoare, pentru că toată lumea când aude de România se aşteaptă ca vinul să fie ieftin şi mult, doar că noi nu mai facem asta", a subliniat Nicolae Călin.

Nicolae Călin a mai menţionat importanţa tradiţiei şi a soiurilor autohtone precum Crâmpoşie, Negru de Drăgăşani, Fetească Regală, Tămâioasă Românească şi Muscat Ottonel. În acelaşi timp, a spus că e importantă şi prezenţa unor soiuri internaţionale precum Sauvignon Blanc, care contribuie la îmbinarea tradiţiei cu modernitatea în industria vinicolă din Drăgăşani. El crede că Negru de Drăgăşani încă nu este un soi foarte bine cunoscut în afara graniţelor României, dar susţine că acolo unde l-au dus la târguri, au primit multe aprecieri.

Compania are atât soiuri locale plantate pe cele 43 de hectare pe care le exploatează, cât şi soiuri internaţionale, iar Andrea Previtali, oenologul de la Avincis, a afirmat în timpul emisiunii că sunt foarte importante caracteristicile de terroir când se alege ce soi se plantează. Crama Avincis pune accent pe utilizarea soiurilor autohtone şi locale din Oltenia.

"În ultimii ani avem un proiect de schimbare a unor plantaţii. În loc de soiuri internaţionale punem soiuri olteneşti. Nu pentru ca soiurile internaţionale nu au avut rezultate bune, ci pentru că filozofia noastră este să producem mai mult vin din soiuri româneşti şi, în special, olteneşti."

Totodată, Crama Avincis are facilităţi proprii de cazare pentru turiştii amatori de turism viticol, unde ajung câteva mii de turişti anual.

 

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny