ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Jaydeep Singh, distribuitorul de utilaje Dicor Holding Galaţi: Este momentul ca agricultura românească să iasă din umbră şi să devină „furnizorul verde“ al Europei

14.11.2023, 00:07 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Poziţia României pe harta europeană, faptul că suntem în top cinci ca suprafaţă de teren arabil pe bătrânul continent, interesul Europei spre autosuficienţă în materie de cereale, dar şi războiul din Ucraina, care a pus sub semnul întrebării producţia de cereale în această ţară, sunt oportunităţi pentru România, care poate să-şi întărească şi să îşi crească rolul pe care îl are în agricultura europeană,  crede Jaydeep Singh, CEO al Dicor Holding Galaţi.

Dicor Holding este un grup de companii care are în portofoliu atât utilaje agricole, cât şi piese de schimb şi oferă şi servicii de proiectare a sistemelor de irigare.

„Având în vedere evenimentele din ultimii trei ani, este un moment decisiv pentru România să iasă din umbră şi să devină „furnizorul verde“ (green basket) al Europei. Dacă ne uităm din punct de vedere logistic, România are un potenţial foarte mare datorită poziţiei geografice. De asemenea, importante asset-uri ale României sunt şi clima, şi faptul că terenurile sunt fertile“, a spus Jaydeep Singh în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania.

Pe de altă parte, Jaydeep Singh crede că punctele slabe ale agriculturii din România sunt slaba infrastructură de irigaţii, dar şi faptul că populaţia de fermieri a României este îmbătrânită. Cu toate acestea, el crede că aceste aspecte se vor schimba în timp, dar crede că în următorii cinci ani agricultura românească va avea mari oportunităţi de creştere.

Jaydeep Singh are o experienţă de 19 ani în companii similare şi s-a alăturat Dicor Holding în luna octombrie a acestui an. „Am avut o relaţie foarte bună cu acţionarul companiei în ultimii ani, am urmărit cum s-a dezvoltat grupul. Şi mi s-a părut o afacere foarte interesantă, un business făcut într-un mod foarte diferit, destul de unic în sensul modului în care s-a dezvoltat şi a crescut. Şi intrarea în echipa Dicor a fost o oportunitate interesantă pentru mine tocmai prin prisma unicităţii businessului“, a povestit managerul în cadrul ZF Agropower. Dicor Holding este un grup format din mai multe divizii, precum Dicor Land, distribuitor de utilaje agricole, cu 6 puncte de lucru, Dicor Parts, divizia de piese de schimb, accesorii şi consumabile pentru echipamente agricole,  Dicor Agro (soluţii în materie de echipamente şi sisteme de irigaţii per­formante), Dicor Input, divizia de îngrăşăminte pentru agricultori şi Dicor Trans, divizia de transport rutier de mărfuri.

Dicor este un business deţinut de Răzvan Diaconu. 

„Cele mai importante linii de business sunt cele care ţin de utilaje şi irigaţii. Pentru viitor vrem să dezvoltăm în mai multe direcţii liniile de piese de schimb şi servicii. Obiectivul nostru este să oferim clienţilor soluţii integrate“, a completat Jaydeep Singh, care conduce din poziţia de CEO o echipă cu 250 de angajaţi. Dicor Land, cel mai mare  business din grup, a avut în 2022 o cifră de afaceri de 127 de milioane de lei.

El consideră că pandemia, războiul din Ucraina, inflaţia şi toate evenimentele din ultimii trei ani au pus România în centrul creşterii agriculturii.

„Există un potenţial imens al agriculturii. Înţeleg că ultimii ani nu au fost uşori pentru clienţii noştri şi pentru fermieri, dar în acelaşi timp văd un potenţial foarte mare în următorii cinci ani în agricultură“. Pe de altă parte, managerul a observat că deşi ultimii ani au fost plini de provocări din cauza volatilităţi preţurilor materiilor prime, fermierii devin tot mai atenţi la cum gestionează costurile, iar aici tehnologia joacă un rol important, explică Jaydeep Singh. „Însă, este uşor dificil pentru fermieri să înţeleagă care este cea mai bună soluţie pentru ei. Iar noi credem că este important să le oferim clienţilor soluţiile potrivite“. De asemenea, el adaugă că fermierii sunt mult mai receptivi la noile tehnologii, mai ales că observă că sunt lucruri pe care nu le pot controla. „Agricultura are multe variabile. Costurile cu forţa de muncă, preţurile inputurilor, preţul final cu care poate vinde marfa în piăţă, vremea, toate sunt variabile. Aşa că fermierii devin deschişi la orice soluţie care îi poate oferi un anumit nivel de control la toate aceste variabile“.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny