ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Irina Mărăşoiu, fondator, Pater: Vrem foarte tare să reprezentăm România la diverse târguri în străinătate şi cred că dacă le spunem povestea noastră, apoi vor veni şi comenzi

23.12.2021, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Irina Mărăşoiu, fondator al produ­cătorului de ţuică tradiţională Pater, un business de familie pornit în 2017, situat pe segmentul pre­mium, spune că visează la prezenţa la târguri internaţionale de profil pentru a creşte vânzările, dar susţine că este un pas greoi fără asociere sau un sprijin din partea statului.

„Cred că vecinii noştri au şi mai mult suport din partea statului, dar cred că sunt şi mai uniţi. La noi, cei mari se duc singuri la târguri şi nu îi bagă pe cei mici în seamă, iar cei mici nu reuşesc să se unească şi să-şi gă­sească scopul comun, dar acum lucrăm la asta. Vrem foarte tare să re­prezentăm România la diverse târguri în străinătate şi cred că dacă le spunem povestea noastră, apoi vor veni şi comenzi“, a spus Irina Mărăşoiu în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi. Anul trecut, compania Distileriile Pater a realizat o cifră de afaceri de 63.000 de lei, conform datelor publice.

Ea a menţionat că businessul Pater are doar experienţa târgurilor mici de băuturi spirtoase, care nu au taxe foarte mari – de exemplu, pentru târgul Mezanin Market din Bucureşti taxa a fost de 300 de euro pentru două weekenduri, precizând că după astfel de evenimente clienţii revin cu comenzi. „Suntem prieteni cu concurenţii, chiar dacă nu e o con­curenţă atât de mare şi am încercat să ne unim şi să punem la cale o asociaţie. Sper ca în baza aces­teia să putem să mergem mai mulţi oameni la un târg internaţional cu un stand.“

„Pentru asta e nevoie să accesăm fonduri sau să primim sprijin de la stat, dar ştiu de la alţi antreprenori că statul nu prea se implică şi asta i-a descurajat să participe la târguri“, a mai spus ea.

Antreprenoarea a completat că în România, producătorii nu sunt cu adevărat uniţi, în schimb în Italia sau în Franţa, oricât de mare e concurenţa între ei, au asociaţii bine puse la punct şi ştiu să-şi ducă produsul în lume şi să-l scoată în faţă. „Uniunea cred că e răspunsul, căci dacă nu eşti organizat e greu să ieşi în afara ţării.“

Ce atrage clienţii la un târg?

„A fost o provocare să găsim un ambalaj care să atragă, având un produs premium. Prima reacţie a oamenilor la un târg este «wow cum arată». Avem medalia de aur pentru design la Londra, iar eticheta este scrisă de mama manual. Este un concept în care am încercat să integrăm povestea familiei noastre şi ni se întâmplă ca uneori să treacă lumea, să vadă ambalajul şi să se întoarcă“, a povestit Irina Mărăşoiu.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny